پورقاضی: با رخنه فساد در اقتصاد، سرمایه‌گذاری محال است

جهان صنعت نیوز| رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه شفاف سازی در اقتصاد یکی از مباحث مهمی است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد، به «جهان صنعت» گفت: در اقتصادی که در آن فساد رخنه کرده باشد، نمی توان سرمایه گذاری انجام داد و یا برنامه های توسعه ای را پیاده سازی کرد.


مهدی پورقاضی اظهار کرد: در شرایط فعلی باید همه دستگاه ها و سازمان ها شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهند تا موجبات بی اعتمادی مردم را فراهم نکنند. این در حالی است که در حال حاضر با وجود اینکه تورم حدود ۵۰ درصدی در زندگی مردم احساس می شود اما همچنان بانک مرکزی میزان تورم را حدود ۱۰ درصد اعلام می کند.

به گفته این فعال بخش خصوصی، ارائه آمارهای دستچین شده توسط دستگاه ها نشان می دهد که آمارهای اعلام شده از سوی دولت دستکاری شده است.

وی همچنین با انتقاد از سیاست های اخیر دولت افزود: در حال حاضر به به اسم مردم و اشتغال تصمیماتی گرفته می شود که با علم اقتصاد جور در نمی آید. از این رو تنها به ظاهر سنگ امنیت، اشتغال، تولید و آرامش مردم به سینه زده می شود اما در نهایت تصمیماتی گرفته می شود که بر خلاف اقتصاد آزاد است.

پورقاضی با تاکید بر اینکه برای ایجاد محیط باثبات کلان اقتصادی، باید از تصمیمات غافلگیرانه، نپخته و نسنجیده خودداری شود، گفت: در شرایط فعلی همه فعالان اقتصادی و مردم در نگرانی به سر می برند و نسبت به این موضوع واهمه دارند که شاید به زودی تغییرات پیش بینی نشده خلاف منافع ملی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه طی ماه های اخیر شاهد این بودیم که یک شبه بخشنامه ها و قوانین جدیدی ابلاغ شد، اظهار کرد: همانطور که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا تنها یک نرخ برای ارز وجود دارد، در ایران نیز باید ارز بدون تاخیر تک نرخی شود اما در این راستا باید از سرکوب قیمت ارز در سامانه نیما و بازار ثانویه خودداری شده و اجازه داده شود که نرخ ارز در سامانه نیما به نرخ آزاد ارز نزدیک شود.

پورقاضی در پایان گفت: در این میان ضرورت دارد که بانک مرکزی به بازار عرضه و تقاضا احترام بگذارد و در آن دخالت نکند. در غیر این صورت، با وجود نقدینگی موجود در بازار، به تورم های بالا میرسیم که تاثیر مستقیم بر قدرت خرید مردم خواهد داشت.

اخبار برگزیدهگفت‌وگو
شناسه : 1813
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا