پافشاری مشتریان خارجی برای محصولات پتروشیمی ایران

جهان صنعت نیوز| رضا عبادزاده با اشاره به اینکه شرایط بین‌المللی کنونی کشور تأثیری بر صادرات شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج‌فارس نداشته است، گفت: عرضه محصولات این شرکت به بازار داخلی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.


وی با بیان این که مشتریان ما یکی از مبانی تحلیلی بازار صادراتی محصولات پتروشیمی هستند، افزود: پافشاری مشتریان خارجی برای امضای قرارداد یک ساله صادراتی در همین شرایط کنونی، خود گواه انجام صادرات محصولات پتروشیمی به‌طور طبیعی است.

مدیرعامل شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به این‌که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با دسترسی به اطلاعات لازم برای تحلیل بازار، موضوع مأیوس‌کننده‌ای را مشاهده نکرده است، ادامه داد: مشتریان ما هم با همین اطلاعات بازار را تحلیل می‌کنند.

افزایش سه مقصد صادراتی در خاور دور

عبادزاده به افزایش مقاصد صادراتی با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده اشاره و اظهار کرد: مذاکره برای افزایش سه مقصد صادراتی در خاور دور نیز هم‌اکنون در حال انجام و بررسی است.

وی با اشاره به این که در زمینه انتقال وجه خوشبختانه مشکلی وجود ندارد، گفت: شرایط بین‌المللی کنونی انجام امور را سخت‌تر کرده، اما صادرات همانند گذشته در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به این‌که ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به سامانه نیما عرضه می‌شود، تصریح کرد: بر اساس اجازه قانون، تنها درصد اندکی از رقم صادرات صرف هزینه‌های داخلی مجتمع‌ها می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت نفت، وی به برنامه‌ریزی شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج‌فارس به‌منظور مقابله با خطرهای احتمالی تحریم در این صنعت اشاره کرد و افزود: تاکنون مشتریان ما هراسی از این نظر به خودشان راه نداده‌اند.

شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج‌فارس، مسئولیت همه فعالیت‌های تجاری شرکت‌های تابعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (هلدینگ خلیج‌فارس) را در بازارهای داخلی و خارجی به‌عهده دارد.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 17842
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا