منتجب‌نیا: رابطه اصلاح‌‌طلبان با رهبری قطع نشده

جهان صنعت نیوز| حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و قائم‌مقام پیشین حزب اعتماد ملی درباره دیدار با رهبری می‌گوید: ما از طرف جمعی انتخاب نشدیم بلکه ما سال گذشته با واسطه درخواست ملاقات کردیم و من و آقای رهامی دیدار خصوصی با رهبری دادند. در آن جلسه خدمت رهبر انقلاب رسیدیم و سخنان خودمان را با ایشان مطرح کردیم. وی تصریح می‌کند: من و آقای رهامی به عنوان واسط یا رابط از ناحیه اصلاح‌طلبان انتخاب نشدیم بلکه خودمان پیش قدم شدیم چون دیدم روابط میان اصلاح‌طلبان با رهبری تضعیف شده است.

منتجب‌نیا درباره اینکه آیا این دیدار و ملاقات‌ها ادامه خواهد داشت یا خیر؟ می‌گوید: من به همراه آقای رهامی، نامه‌ خصوصی نوشتیم و تقدیم رهبری کردیم و بعد از آن هم مجدد درخواست دیدار خصوصی با ایشان کردیم که همچنان منتظر این ملاقات با رهبری هستیم.

قائم‌مقام پیشین حزب اعتماد ملی در ادامه به دیدارهای عمومی مسئولان نظام با رهبری اشاره می‌کند و می‌افزاید: رهبری در ملاقات‌های عمومی دائما ما را دعوت می‌کنند و ما هم حضور پیدا می‌کنیم منتهی چنین دیدارهایی جلسات عمومی هستند و به عنوان دیدار خصوصی میان ما با رهبری به حساب نمی‌‌آید.

وی در خصوص جزئیات مسائل مطرح شده در دیدار خصوصی با رهبری می‌گوید: فرودین سال گذشته که این ملاقات شکل گرفت همان زمان به رسانه‌ها اعلام کردیم که اصل دیدار خصوصی را بیان می‌کنیم، اما به دلایلی مطالب گفته شده را مطرح نخواهیم کرد. اگر دفتر رهبری صلاح بدانند خودشان جزئیات و مطالبی که در جلسه بیان شده را به رسانه‌ها اعلام می‌کنند. تاکنون هم محتوای جلسه را با رسانه‌ها در میان نگذاشتیم. ما نزدیک به یک ساعت با رهبری سخن گفتیم و ایشان هم مطالبی را فرمودند که اگر لازم بدانند دفتر رهبری سخنان ما را رسانه‌ای خواهند کرد.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه آیا رهبری با رفع حصر موافق هستند یا خیر؟ تاکید می‌کند: مشخصا در این باره نمی‌توانم اظهارنظری کنم ولی فرآیند رفع حصر از ناحیه شورای امنیت ملی و دستگاه‌های امنیتی طی شد. رهبری در اصل با رفع حصر موافق بودند و به عقیده من اگر آن فرآیند ادامه‌دار باشد این مهم تحقق پیدا می‌کند. در نهایت شخص رهبری هستند که به رفع حصر تصمیم‌ می‌گیرند و دستور خواهند داد.

منتجب‌نیا اظهار می‌کند: اخبار متفاوت زیادی درباره رفع حصر شنیده‌ام و حتی گفته شده که رهبری رفع حصر یا ادامه آن را به شورای عالی امنیت ملی واگذار کرده‌اند که البته تا الان این شورا نظری در این باره نداده و معلوم نیست که این خبر صحیح است یا غلط.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه به سخنان مجید انصاری مبنی بر اینکه ارتباط اصلاح‌‌طلبان با رهبری قطع شده است، واکنش نشان می‌دهد و می‌گوید: نخیر. بنده سخن ایشان را قبول ندارم چراکه بعد از دیدار ما با رهبری ارتباط ایشان با اصلاح‌طلبان بهبود پیدا کرده است. بعد از سال ۸۸ دعوت‌های عمومی دفتر و بیت رهبری از اصلاح‌طلبان متوقف شد، اما از سال گذشته که من به همراه آقای رهامی با رهبری ملاقات داشتیم؛ روابط و ارتباط دفتر رهبری و ایشان با اصلاح‌طلبان تا الان بهتر شده است.

وی تصریح می‌کند: از سال ۸۸ تا اوایل سال ۹۶ به آن صورت دعوتی از ما اصلاح‌طلبان برای حضور در جلسات عمومی با رهبری انجام نمی‌شد. همین ماه گذشته بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب به افطاری رهبری دعوت شدند و حضور یافتند. بنابراین روابط اصلاح‌طلبان با رهبری رو به تقویت است و حالت عادی خودش را ادامه می‌دهد.

سیاسیگفت‌وگو
شناسه : 1730
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا