فاطمه هاشمی: سخنان آقای کروبی خلاف‌واقع است

جهان صنعت نیوز| چند روز قبل حجت‌الاسلام مهدی کروبی، رییس پیشین مجلس شورای اسلامی و نامزد معترض به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در نامه‌ای اعتراضی و سرگشاده خطاب به اعضای مجلس خبرگان موضوعات مختلفی را مطرح کرد.


دبیرکل حزب اعتمادملی که از سال ۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برد در بخشی از نامه خود به تلاش‌های آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در آن زمان برای تغییر موضع حاضران درباره شورایی شدن رهبری اشاره کرده و نوشته است «شب رحلت امام، جلسه‌ای در بیت ایشان با محوریت مرحوم هاشمی برگزار شد که کل بحث آن جلسه درباره شورای رهبری بود.

در آن جلسه هرگز سخن از انتخاب یک فرد به میان نیامد. اما فردای آن روز در جلسه فوق‌العاده خبرگان در ۱۴ خرداد ۶۸ مرحوم هاشمی برخلاف بحث‌‌های شب گذشته‌شان، به نقل از امام پرداختند و آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر موقت انتخاب گردید.» این قسمت از نامه مهدی کروبی واکنش یکی از فرزندان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را در پی داشت و وی در این باره تاکید کرده است که مهدی کروبی با بازخوانی تاریخ متوجه اشتباه خود خواهد شد که خلاف واقع سخن گفته است.

فاطمه هاشمی، فرزند اکبر رفسنجانی و از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به نامه حجت‌الاسلام مهدی کروبی در تماس با «جهان صنعت» گفت: سخنان آقای کروبی کاملا خلاف واقع است و امیدوارم افراد صاحب‌نظری که در آن دوران شاهد قضایا بودند امروز حقایق را برای مردم بازگو کنند.

وی ادامه داد: برای من جای تعجب دارد که جناب کروبی وقتی می‌گوید «می‌خواهم از حقوق انسان‌ها و شهروندان دفاع کنم» این‌گونه و شاید به دلیل ناراحتی و دلخوری از آیت‌الله خامنه‌ای حقایق را وارونه نشان می‌دهد و به بیان واقعیت‌ها نمی‌پردازد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در بخش دیگری از سخنان خود به یکی از بندهای نامه‌ کروبی درباره هاشمی‌رفسنجانی اشاره کرد و افزود: ایشان در بخشی از این نامه به رحلت امام و مباحث شورای رهبری اشاره کرده و سخنانی را درباره آقای هاشمی مطرح کرده است‌ در حالی ‌که اگر آقای کروبی به تاریخ مراجعه و فیلم‌ها و گزارش‌های آن دوران را مشاهده کند متوجه اشتباه خود خواهد شد و تعجب می‌کنم که چرا ایشان خلاف واقع سخن گفته است.

فاطمه هاشمی در این باره توضیح داد: در همان تاریخ بحث «شورای رهبری» در جلسه خبرگان مطرح می‌شود، اما چون شورای رهبری رای نمی‌آورد «فرد» را تعیین می‎کنند. البته به غیر از آیت‌الله خامنه‌ای، نام آیت‌الله گلپایگانی هم به عنوان گزینه رهبری مطرح بود که در نهایت آقای خامنه‌ای رای می‌آورد.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: آقای کروبی در این نامه، نقل قولی را هم از آیت‌الله هاشمی بیان کرده که در این رابطه باید بگویم افرادی در خصوص آیت‌الله منتظری خدمت امام رسیدند و از ایشان خواستند تا آقای منتظری خلع نشود و به عنوان قائم مقام رهبری باقی بماند.

وی در این باره اضافه کرد: در همان جلسه گفته می‌شود که کسی به غیر از آقای منتظری نداریم و حضرت امام رو به همه می‌کنند و می‌گویند چرا نداریم؟ این‌ها هستند و افرادی را نام می‌برند. بنابراین آقای کروبی از همه این قضایا مطلع هستند و من نمی‌دانم پشت پرده سخنان ایشان چیست. شاید آقای کروبی به دلیل فشارها و خستگی چنین مطالبی را بیان کرده‌اند.

سیاسیگفت‌وگو
شناسه : 1727
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا