رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ:

کلانتری‌ها با ایجاد مزاحمت برای دانش‌آموزان برخورد می‌کنند

جهان صنعت نیوز| سرهنگ کیوان ظهیری، رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تمهیدات و تدابیر این پلیس برای بازگشایی مدارس را عنوان کرد و از برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های مزاحم در اطراف مدارس خبر داد.


سرهنگ کیوان ظهیری  درباره اقدامات پلیس پیشگیری پایتخت برای بازگشایی مدارس اظهارکرد: طرح ویژه پلیس پیشگیری تهران بزرگ در سطح تمامی‌ پاسگاه‌های انتظامی از روز اول مهر ماه به مدت ۱۵ روز به مرحله اجرا در خواهد آمد و بر اساس آن پلیس پیشگیری در همکاری با دیگر پلیس‌ها نظیر پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس امنیت و … اقدام به برقراری نظم و امنیت در اطراف مدارس شهر تهران خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای اجرای طرح بازگشایی مدارس در جلساتی با حضور مأموران پلیس و مسئولان آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: در همین راستا در دو هفته آغازین بازگشایی مدارس ماموران پلیس پیشگیری در آمادگی کامل خواهند بود و اطراف مدارس را به صورت ویژه تحت پوشش قرار خواهند داد.

ظهیری با بیان اینکه عملیات پلیس برای بازگشایی مدارس در قالب گشت های پیاده، موتوری و خودرویی و به دوشکل محسوس و نامحسوس انجام می شود، گفت: علاوه بر اقدامات ویژه ۱۵ روز نخست، یکسری اولویت‌ها نیز برای طول سال تحصیلی به کلانتری ها و تمامی زیر مجموعه های پلیس پیشگیری ابلاغ شده که جمع آوری معتادان متجاهر از اطراف مدارس، دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در اطراف مدارس و مقابله با عرضه کنندگان محصولات و اقلام ضدفرهنگی از جمله آنهاست.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اضافه کرد: البته دستگیری خرده فروشان مواد مخدر به این معنا نیست که این افراد به دانش آموزان مواد می‌فروشند، بلکه منظور مدارسی است که خرده فروشان در نزدیکی آن فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه پلیس به مدارس دخترانه توجه ویژه‌ای دارد، گفت: در همین راستا نیز ماموران پلیس پیشگیری با هماهنگی ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به برخورد با خودروها و موتورسیکلت های مزاحم در اطراف مدارس خواهند کرد و در صورت لزوم علاوه بر اعمال قانون این وسایل نقلیه توقیف نیز خواهند شد.

ظهیری در پایان از مسئولان مدارس خواست که اگر مواردی را مدنظر دارند، با مراجعه به کلانتری محل موضوع را منتقل کنند، همچنین این آمادگی نیز از سوی ماموران کلانتری ها وجود دارد تا برای ارائه هشدارها و آموزش های پلیسی به مدارس مراجعه کنند.

عمومی
شناسه : 1368
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا