باهنر: لاریجانی موافق برخی استیضاح‌ها بود/ ساختار مجلس اساسا غیرقابل تحلیل شده

جهان صنعت نیوز| محمدرضا باهنر گفت: ما الان در رفتار مجلس نمی‌توانیم تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های دقیقی داشته باشیم. علت اصلی این است که مجلس، امروز سه فراکسیونی است و این‌ها برای اینکه بتوانند اقدامی انجام بدهند، باید با هم تعامل  داشته باشند اما این تعاملات، معلوم نیست در کجاها به ثمر بنشیند.


در ادامه بخش های مهم این گفت و گو را می خوانید:

*بحث‌هایی که می‌گوید دولت باید اصولا تغییر کند و زیر و رو شود را مطالبات افراطی می‌دانم و فکر می‌کنم کسانی که این بحث‌ها را طرح می‌کنند، عمق تحلیل و دیدگاه‌شان خوب نیست و یا اینکه خدایی ناکرده بحث‌های دیگری دارند اما اصولا باید یکسری آدم‌های ممحض و مجهز وارد دولت شوند. نقدی که به آقای رئیس‌جمهور وارد است، این است که خانه‌تکانی در دولت را باید خودشان آغاز کنند.

*با وجود آنکه مجلس حق دارد با وزرا برخورد و آن‌ها را استیضاح کند، اما برای این استیضاح‌ها نقشه راهی وجود ندارد که مثلا تغییرات منسجمی صورت بگیرد.

*ما الان در رفتار مجلس نمی‌توانیم تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های دقیقی داشته باشیم. علت اصلی این است که مجلس، امروز سه فراکسیونی است و این‌ها برای اینکه بتوانند اقدامی انجام بدهند، باید با هم تعامل  داشته باشند اما این تعاملات، معلوم نیست در کجاها به ثمر بنشیند. مجلس، به دلیل اینکه فراکسیون اکثریت ندارد، اساسا ساختارش غیرقابل پیش‌بینی شده است؛ بنا بر این، ساختار امروز مجلس اساسا غیر قابل تحلیل شده است.

*ما به آقای علی لاریجانی و حاج آقای آملی و دولت برای اصلاح امور مشورت می‌دهیم اما اینکه جلسه بگذاریم و بگوییم که فلانی، وزیر باشد یا بهمانی، وزیر نباشد، اینگونه نیست. ما در این مسائل، نه حقوقی نداریم و نه ورودی.

*آقای لاریجانی با بعضی استیضاح‌ها موافق و با بعضی دیگر، ممکن است مخالف باشند.

*الان یکسری از وزرا خودشان هم نمی‌دانند که می‌خواهند چه کنند.

*اینکه ما تصور کنیم اگر زمانی حکومت در آمریکا دست دموکرات‌ها باشد، به نفع ما خواهد بود، این تصور غلطی است​

سیاسی
شناسه : 1329
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا