وزیر کشور تا عادی شدن اوضاع در مناطق سیل زده می‌ماند

جهان صنعت نیوز| وزیر کشور ظهر امروز از چند محله شهر آق قلا که در محاصره سیل هستند دیدن کرد و در گفت وگو با تعدادی از ساکنان این محله ها، دستور تسریع در رفع مشکلات سیلزدگان را به دستگاه های مرتبط داد.
رحمانی فضلی از پل تاریخی آق قلا، میدان مختومقلی، خیابان بازار و میدان قدس شهر آق قلا دیدن کرد.

وزیر کشور همچنین در این بازدید،به پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی گلستان دستور داد که خودروهای حامل قایق برای امداد و نجات سیلزدگان را جریمه نکرده و اقلام مورد نیاز سیلزدگان در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار سیلزدگان قرار گیرد.

رحمانی فضلی همچنین در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان آق قلا شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکنون شهر آق قلا از لحاظ آبگرفتگی شرایط بحرانی دارد و دستگاه های امدادرسانی در حال کمک به سیلزدگان هستند.

بارش شدید باران ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه ۹۷ در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در ۱۵ کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.

با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از ۳۰۰ میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به ۱٫۵ متر رسید.

سرریز آب شدهای گلستان ۲ و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 12765
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا