دموکرات‌ها آماده نبردی تازه با ترامپ شدند

جهان صنعت نیوز| «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان و «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در سنا با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: ترامپ وقتی برای ساخت دیوار پرهزینه و بی‌تاثیر خود دولت را به تعطیلی کشاند، به میلیون‌ها آمریکایی ضربه زد و باعث بروز هرج و مرج گسترده در کشور شد.

رهبران حزب دموکرات افزودند: کنگره از تامین هزینه ساخت این دیوار امتناع کرد و ترامپ وادار شد شکست را پذیرفته و دولت را بازگشایی کند. اگر او درخواستش را تکرار کند همان اتفاقات دوباره رخ خواهد داد. ما امیدوار بودیم او درس گرفته باشد.

پلوسی و شومر پیشنهاد کردند ترامپ پولی را که می خواهد صرف ساخت دیوار کند، برای آموزش و برنامه‌های توسعه نیروی کار هزینه کند. به نظر می‌رسد که بیانیه رهبران حزب دموکرات پیش‌زمینه‌ای بر مذاکرات دشوار  سر طرح بودجه ترامپ باشد.

لایحه بودجه امروز دوشنبه منتشر می‌شود و طبق برخی گزارش‌ها، ترامپ خواستار ۸/۶ میلیارد دلار برای ساخت مانع در مرز آمریکا و مکزیک می‌شود. گفته می شود که دولت پنج میلیارد را از بودجه وزارت امنیت داخلی و ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار دیگر را از بودجه‌های عمرانی ارتش برداشت خواهد کرد.

ترامپ پیش تر ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای ساخت دیوار درخواست کرده بود که این خواسته وی موجب تعطیلی یک چهارم از نهادهای دولتی شد. این تعطیلی ۳۵ روز طول کشید و ترامپ نتوانست موافقت دموکرات‌ها برای تامین بودجه موردنظر خود را جلب کند.

کنگره در نهایت با پرداخت یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار موافقت کرد اما ترامپ با اعلام وضعیت اضطراری تلاش کرد تا بقیه پول دیوار را از محل بودجه نهادهای دولتی تامین کند.

شماری از ایالت‌ها که تحت کنترل دموکرات‌ها هستند علیه این تصمیم ترامپ شکایت کردند و مجلس نمایندگان نیز رای به لغو وضعیت اضطراری داد.

انتظار می‌رود سنا نیز در رای‌گیری هفته جاری رای به لغو آن بدهد.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 12400
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا