شهردار منطقه ۹ خبر داد: نشت آب زیر پایه‌های برج آزادی

جهان صنعت نیوز| سیدعلی مفاخریان، شهردار منطقه ۹ درباره عملکرد یکساله در شهرداری منطقه ۹ اظهار داشت: این منطقه در غرب تهران واقع شده است و دو منطقه غربی‌تر نیز وجود دارد. با توجه به اینکه فرودگاه مهرآباد و پایانه غرب در منطقه ۹ واقع شده است دروازه‌ بین شهرهای غربی و شهرک‌های اقماری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۵ میلیون مسافر در این منطقه تردد دارند گفت: این منطقه تنها منطقه‌ای است که دارای بافت نظامی، مسکونی و صنعتی در کنار یکدیگر است.

مفاخریان گفت: منطقه ۹ با توجه به اینکه نگین تهران به واسطه برج آزادی محسوب می‌شود برای توریست‌ها حائز اهمیت است و نقطه قابل اتکا برای تجمع‌های مردمی است.

وی با اشاره به اینکه این منطقه دارای محرومیت‌هایی نیز است گفت:‌توسعه زیرساخت‌ها و کمبود سرانه‌های خدماتی و .. از مواردی است که با ید به آن توجه بیشتری داشت. مسئله فضای سبز و  جنگل‌کاری را در منطقه ۹ و در پایگاه یکم شکاری دنبال کرده‌ایم و در حال حاضر سرانه فضای سبز در این منطقه به ۱۷ متر رسیده که با توجه به بافت آن قابل قبول است.

مفاخریان گفت:‌ در مابقی بخش‌ها از جمله خدمات رفاهی و مسکونی سرانه‌ها پایین‌تر است که در طرح تفصیلی باید به آن توجه بیشتری شود.

وی با تأکید بر اینکه بافت فرسوده معضل اصلی این منطقه است گفت: اقداماتی در جهت بهبود بافت فرسوده انجام شده الست و در حال حاضر قطعات ریزدانه و سرانه مسکونی نسبت به سرانه خدماتی باید پایین‌تر باشد و تجمیع قطعات ریزدانه را پیگیری کردیم و در بین شهرداری‌های مناطق تهران در این خصوص رتبه خوبی کسب کرده‌ایم.

شهردار منطقه ۹ گفت: زمان صدور پروانه را در این منطقه کاهش داده‌ایم و ساخت و سازها در این منطقه رونق گرفته است و در این راستا به دنبال نوسازی بافت‌های فرسوده نیز هستیم.

مفاخریان با اشاره به اینکه نجفی و افشانی شهرداران سابق تهران در منطقه ۹ افتتاح‌هایی داشتند گفت: در زمان شهرداری حناچی نیز ۵۲ پروژه را افتتاح کرده‌ایم و در این پروژه‌ها مرکز فوریت‌های اجتماعی بوده که بسیار حائز اهمیت است و با حضور مسئولان کشوری افتتاح شده است.

 وی گفت: در ۲ و نیم سال قبل پروژه زیرگذر استاد معین و تونل آزادی متوقف بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و رفع بلاتکلیفی پادگان جی که در مسیر این پروژه قرار گرفته بود از حالت توقف خارج شد و با همکاری وزارت دفاع و ارتش در حال ساخت این پروژه هستیم و سردر پادگان جی نیز تخریب شده است.

مفاخریان بیان داشت: امیدواریم بتوانیم این پروژه را در مهر ماه ۹۸ به افتتاح برسانیم البته با توجه به سرعتی که پروژه پیدا کرده است می‌توان آن را خرداد ماه سال آینده نیز افتتاح کرد.

شهردار منطقه ۹ بیان داشت:‌همکاری خوبی با وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است و اجازه داده‌اند کار عمرانی ادامه پیدا کند .

وی بیان داشت: مسیر شمال به جنوبی در منطقه ۹ کم است که این مسیر می‌تواند این ظرفیت را در منطقه افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: پارک‌های منطقه ۹ با آب خام آبیاری می‌شود و با کارخانه‌های صنعتی که پساب‌های خود را وارد فاضلاب می‌کردند مواردی مطرح شد و تصفیه‌خانه پساب صنعتی را راه‌اندازی کردیم و از محل آب تصفیه شده آبیاری فضای سبز را انجام می‌دهیم.

مفاخریان گفت: موضوع مزرعه خانواده و کار مشارکت‌محوری را آغاز کرده‌ایم که در بوستان‌ها و پارک‌های ما بخشی از فضاهای پارک در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد تا سبزیجات بکارند و از آن استفاده کنند.

وی گفت: درختان خیابان ۲۱ متری جی را به مردم واگذار کردیم و بر اساس تفاهمی که شهرداری با مردم امضاء کرده است نگهداری این درختان با مردم است و آنها نیز متولی نگهداری از درختان شده‌اند.

مفاخریان به راه‌اندازی مرکز فناوری‌های هوشمند شهری اشاره کرد و گفت: مجموعه‌های استارتاپ‌ها در کسب و کار اینترنتی با همکاری منطقه ۹ ساخته و آماده بهره‌برداری است که در ابتدای سال ۹۸ افتتاح خواهد و ظرفیت و پتانسیل خوبی برای فناوری‌های هوشمند شهری است.

شهردار منطقه ۹ به راه‌اندازی مجموعه ورزشی خوراکیان اشاره کرد و گفت:‌این مجموعه در یک زمینی که بلااستفاده بود با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت‌های شهرداری منطقه و اداره کل ورزش استان تهران به بهره‌برداری رسید و امروز در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی بیان داشت: هم اکنون در فعالیت‌های ترافیکی اقدامات خوبی صورت گرفته است و اصلاح هندسی  خیابان‌ها و دوربرگردان‌ها در حال انجام است.

وی خبر داد: دو زمین ۷ هزار متر و ۴ هزار متر نیز در منطقه آزاد شده است که با جمع‌آوری کارگاه‌های موجود به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

 شهردار منطقه ۹ افزود: امسال توانسته‌ایم با هماهنگی شهرداری و شورای شهر تهران اعتبارات منطقه را افزایش دهیم و به نسبت سال ۹۷ افزایش اعتبار خوبی داشته‌ایم.

مفاخریان به موضوع میدان آزادی نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۵۲ ساخت میدان آزادی به اتمام رسیده است و نگهداری آن فراموش شده بود البته مجموعه برج در اختیار بنیاد رودکی است و اقدامات نامناسب سال‌های گذشته در میدان آزادی موجب شده بود که این میدان و برج با مشکل مواجه شود.

وی گفت: در حال حاضر شاهد نشت آب در زیر پایه‌های برج آزادی هستیم که باید برطرف شود و در این خصوص کمیته‌هایی تشکیل شده است و درصدد هستیم که با انجام اقداماتی و کارهای مشاوره‌ای این مشکل را حل کنیم و برنامه‌هایی نیز در میدان آزادی برای پیاده‌روی و تجمعات داریم.

وی یادآور شد: طرحی نیز برای تأمین پارکینگ در میدان آزادی ارائه شده است که امیدواریم با کمک سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف بتوانیم سریع‌تر آن را عملی کنیم.

مفاخریان گفت: در کل ۴ منطقه ویدئومیتینگ در برج آزادی نقش بسته است و ازطرفیت برج برای اقدامات هنری و فرهنگی باید بیشتر استفاده شود و ظرفیت خوبی از این نماد معماری برای همه  جهانیان بهره بگیریم.

شهردار منطقه ۹ در پاسخ به پرسشی مبنی بر جذب درآمدهای پایدار اشاره کرد و گفت:‌درآمدهای تحقق یافته در این منطقه بالای ۱۰۰درصد در سال ۹۷ بوده است و در سه سال گذشته این اقدام بی‌نظیر بوده است.

وی گفت: ما تلاش می‌کنیم که جذب سرمایه‌گذاران را افزایش دهیم علاوه بر اینکه منطقه ۹ محروم است ولی از سوی دیگر توزیع قبوض از سوی مردم به موقع پرداخت می‌شود و از حضور پررنگ مردم تشکر می‌کنیم.

مفاخریان یادآور شد: ما در دو سال گذشته در حوزه درآمدهای پایدار پیشگام بوده‌ایم و به دنبال برندسازی در حوزه‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار در این منطقه هستیم به عنوان مثال فضاهایی برای توزیع لوازم ساختمانی و همین طور ایجاد نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های لوازم خانگی دایر خواهیم کرد.

وی بیان داشت:منطقه ۹ پتانسیل خوبی برای پلانهای اجتماعی دارد و پیشنهاداتی برای تغییر پلان‌ها مطرح کرده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نشت آب در پایه‌های برج آزادی گفت: اگر به موقع آب‌بندی اتفاق نیفتد به سازه آسیب خواهد رساند و موجب می‌‌شود که برنامه‌های آمفی‌تئاتر این سالن نیز با مشکل برگزار شود. در گذشته زهکشی و عایق‌کاری با دقت انجام نشده بود و موجب شده که همچنان نشت آب در پایه‌های برج آزادی را داشته باشیم.

شهردار منطقه ۹ افزود: بعضی از آب نماهای برج آزادی ۲۵ سال خاموش بودند که با تعمیر و عایق‌بندی مجدداً راه‌اندازی شدند.

مفاخریان بیان داشت: اسکان نوروزی مسافرین را نیز در محدوده غربی و پارک المهدی خواهیم داشت البته سوله‌های مدیریت بحران در این خصوص آماده فعالیت هستند.

وی یادآور شد: اندیشه‌سرای دکتر قریب نیز که ترکیب از کتابخانه و موزه است راه‌اندازی شده است و امیدواریم از ظرفیت فرهنگی آن نیز شهروندان بتوانند استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 12291
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا