انتقاد نانسی پلوسی از سخنرانی رئیس جمهور آمریکا

جهان صنعت نیوز| «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای بعد از سخنرانی اخیر دونالد ترامپ، گفت، شاید چند روز طول بکشد تا بتوان اطلاعات غلطی را که رئیس‌جمهور در خطابه سالانه‌اش مطرح ساخته، راستی‌آزمایی کرد.

پلوسی خاطرنشان کرد: دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا باید به جای تحریک به ترس و بحران‌سازی در مرز، متعهد به امضای لایحه دو حزب به منظور باز نگه داشتن دولت و تأمین راه‌حل‌های امنیتی قدرتمندانه و هوشمندانه در مرز باشد.

او تصریح کرد: متأسفانه ترامپ در عین اشاره‌اش به تهدیدات مربوط به امنیت ملی آمریکا، کاملاً مسئله اپیدمی خشونت مسلحانه در آمریکا را که جان افراد زیادی را در سراسر کشور می‌گیرد، نادیده گرفت.

این صبحت‌های پلوسی در حالی مطرح شد که ترامپ در سخنرانی خطابه سالانه خود صبحت چندانی در خصوص تیراندازی‌های گروهی در آمریکا نکرد. البته او به مسأله تیراندازی اکتبر گذشته به کنیسه یهودیان که ۱۱ کشته برجای گذاشت، اشاره کرد اما از منظر یهودی‌ستیزی به آن پرداخت.

پلوسی که به هنگام سخنرانی ترامپ پشت سر او نشسته بود، لحنی مخالف با این سخنرانی رئیس‌جمهور در پیش گرفته و در چند موقعیت عدم موافقتش با اظهارنظرهای ترامپ را نشان داد.

براساس تصاویر منتشرشده، در مقاطعی از سخنرانی ترامپ به خصوص زمانی که او در خصوص تحقیقات احمقانه حزبی علیه خود هشدار داد، سرش را تکان داده و مردمک چشمانش را به سمت بالا برده است.

پلوسی در بیانیه خود بعد از این سخنرانی، ترامپ را به دلیل تهدید کردن کنگره و کوتاهی کردن در تسهیل قوانین ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی سرزنش کرد.

وی ادامه داد: ترامپ اکنون باید اقداماتی ملموس به منظور همکاری با دموکرات‌ها در راستای تقویت امنیت اقتصادی و بهداشت و درمان خانواده‌های سراسر آمریکا اتخاذ کند. بعد از دو سال صبحت‌های پوچ از سوی رئیس‌جمهور، مردم شایسته نتایج واقعی باشند.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 11154
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا