ویروس کرونا امکان انتقال از فاضلاب ندارد 

به گزارش جهان صنعت نیوز: «میثم جعفر زاده» روز دوشنبه افزود: بررسی‌های دقیقی بر روی امکان انتقال ویروس کرونا از راه فاضلاب انجام شد و مشخص ساخت که فاضلاب راهی برای انتقال ویروس نیست.

وی پیرامون مشکل تخلیه فاضلاب شهر امیدیه در استان خوزستان هم گفت: حدود ۲۰ درصد شهر، مربوط به مناطق مسکونی شرکت نفت است که دارای شبکه فاضلاب بوده و در  منطقه نزدیک شهر دفع می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو اضافه کرد: همچنین  ۷۰ درصد شهر مناطق غیر شرکتی و فاقد شبکه فاضلاب است که فاضلاب این مناطق توسط چاه جذبی و کانال‌های روباز آب سطحی شهرداری به منطقه مورد نظر دفع می‌شود.

جعفر زاده افزود: کمتر از ۱۰ درصد شهر به عنوان مناطق مسکن مهر محسوب می شود که دارای شبکه فاضلاب تحت پوشش آبفا قراردارد. بنابراین  بخش عمده و نزدیک به تمامی رواناب و فاضلاب و آب‌های سطحی که درمنطقه مربوط دفع می‌شود، مربوط به آبفا نیست.

این مقام مسوول گفت: قابل ذکر است به دلیل بالا بودن آب زیرزمینی در شهرستان امیدیه همه روان آبهای که بوسیله کانال‌های روباز شهرداری به منطقه مزبور هدایت می‌شود، روی زمین پخش شده و در فصل زمستان که بارندگی بیشتر و تبخیر کمتر است، دریاچه یادشده بیشترهویت پیدا می کند. 

به گفته جعفرزاده،  مطالعات طرح جامع شبکه جمع آوری و دفع و تصفیه خانه فاضلاب امیدیه توسط شرکت آب و فاضلاب خوزستان تهیه شده و براساس هماهنگی به عمل آمده با مدیریت شرکت نفت منطقه مقرر شده در جلساتی با مشارکت دو شرکت برنامه اجرای طرح عملیاتی شود.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 94921
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا