هواپیمایی اوکراین به خانواده جان‌باختگان غرامت می‌دهد

به گزارش جهان صنعت نیوز: آندری شِوچِنکو سفیر اوکراین در اتاوا اعلام کرد که کی‌یف آماده است به خانوادههای جان باختگان پرواز ۷۵۲ کمک کند تا از شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین غرامت دریافت کنند.


به نوشته این خبرگزاری کانادایی، « فرانسوا فیلیپ شامپن » وزیر امور خارجه کانادا قرار است سوم مارس (۱۳ اسفند) در سفری ۲ روزه به پایتخت اوکراین رود.
هدف از این سفر، دیدار با رئیس هواپیمایی اوکراینی برای تسریع در دریافت غرامت از این شرکت اعلام شده است. 

شِوچِنکو دیروز (جمعه ۹ اسفند) در گفت‌وگویی اعلام کرد، دولت متبوعش مانعی در زمینه عمل به تعهدهای بین‌المللی هواپیمایی اوکراینی و پرداخت غرامت به خانواده قربانیان نمی‌بیند.

در جریان سفر به اوکراین، شامپن و « وادیم پریستایکو » همتای اوکراینی‌اش از طریق تله کنفرانس با وزیران امور خارجه سوئد، انگلیس و آلمان – که اتباع آنان نیز در پرواز ۷۵۲ جان باختند – جلسه‌ای در زمینه دریافت غرامت از ایران برگزار خواهند کرد.

سفیر اوکراین در غرامت همچنین خبر داد که هواپیمایی اوکراینی در پی دریافت غرامت کارکنان جان باخته خود از ایران است.

به نوشته این رسانه کانادایی، شِوچِنکو افزود: ما می‌دانیم که شاید ایران بخواهد مذاکرات جداگانه‌ای با این کشورها انجام دهد و بسیاری از خانواده‌ها نیز به دنبال مسیر قانونی خود هستند. با این وجود، به سود همه است که یکصدا بوده و در موضوع غرامت به خوبی هماهنگ باشیم.

شامپن در سفر ۲ روزه خود به کی‌یف، با ۲۰۰ نیروی کانادایی که برای آموزش سربازان اوکراینی در این کشور حضور دارند، دیدار خواهد کرد.
این نیروها پس از انضمام کریمه به روسیه و حمایت مسکو از جدایی‌طلبان به اوکراین اعزام شده‌اند.

سفیر اوکراین در ادامه، از اتاوا خواست حضور نظامی خود در این کشور را پس از سال ۲۰۲۲ که ماموریت مستشاران آن پایان می‌یابد، ادامه دهد.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه از فرودگاه امام(ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد، ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی سپاه، در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 91590
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا