واردات قاچاق؛ بادام هندی را ارزان کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  تولید پسته امسال بیش از ۲۲۰ هزار تن بوده است که نسبت به ۱۴۵ هزار تن سال ۹۷ و همچنین تولید ۷۵ هزار تنی سال ۹۶ با رشد قابل ملاحظه ای همراه بوده است و این افزایش تولید باعث ثبات در قیمت های پایه بسته می شود. آجیل و خشکبار امسال بازار آرامی را تجربه می کنندو نوسان قیمتی نخواهند داشت،در همین خصوص یک فعال بازار آجیل و خشکبار تهران که نخواست نامش فاش شود به جهان صنعت نیوز گفت: با افزایش تولید و کاهش صادرات پیش‌بینی می‌شود که پسته ۲۰ درصد  ارزان شود.

این فعال آجیل و خشکبار تهران ادامه داد: قیمت پسته بر اساس کیفیت و ریز و درشتی از ۱۲۰ تا ۲۲۰ هزار تومان بود که در حال حاضر به ۹۰ تا۲۰۰ هزار تومان کاهش داشته است وشاهد بازگشت مصرف پسته به سبد خانوار خواهیم بود.

وی با اشاره به محدودتر شدن شرایط اقتصادی ادامه داد: با اجرای تحریمهای جدید میزان صادرات آجیل و خشکبار رو به کاهش است و قیمت پایه اغلب خشکبار و آجیل را میزان مصرف در داخل کشور تعیین می کند که باعث ثبات قیمت‌ها در اغلب اقلام آجیل و خشکبار شده است.

 این فعال با انتقاد از عدم صدور مجوز واردات بادام هندی به بازار گفت: عدم صدور مجوز واردات باعث تغییر ذائقه مردم نمی شود این آجیل همواره مورد علاقه مردم است و بستن مبادی قانونی ورود به کشور راههای قاچاق را برای آن گشوده است در حال حاضر قیمت هر کیلو بادام هندی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان کاهش یافته است که دلیلش وفور در بازار است .

وی با اشاره به اقلام پر طرفدار بازار آجیل ادامه داد:پسته ،بادام ،تخمه کدو و بادام هندی از لذیذترین آجیل‌ها هستند و البته به غیر از بادام هندی که به صورت غیر قانونی و از راههای قاچاق واردکشور می‌شود در تامین بازار مشکلی ندارد و گواه این موضوع ارزانی در بازار است،بهتر است دولت به تجار اجازه دهد با ارز آزاد این قلم را وارد کنند.

 

پیشنهاد ویژه
شناسه : 90949
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا