ضرورت ممنوعیت تولید و واردات وسایل غیراستاندارد حفاظتی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «حاتم شاکرمی» روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالروز تاسیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار که در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، گفت: مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی به عنوان بازوی اجرایی آئین‌نامه‌های مصوب شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار باید تغییر نگرش به فرهنگ و آموزش‌های ایمنی را در دستور کار خود قرار دهد و به عبارتی از روش‌های سنتی خود به سمت روش‌های جدید کوچ کند.

وی افزود: این مرکز باید یک ارزیابی واقعی از عملکرد ۵۰ ساله خود و مقایسه‌ای با استانداردهای جهانی داشته باشد.

معاون روابط کار وزارت کار گفت: اکنون در سراسر کشور حدود ۲۰ هزار کمیته حفاظت فنی فعالیت دارند و باید عملکرد این کمیته‌ها، آموزش و نقش آنها در سالم‌سازی محیط کار ارزیابی و تقویت سازی آنها با اولویت دنبال شود، زیرا این کمیته‌ها عاملی اساسی برای ترویج فرهنگ و ارتقای دانش ایمنی در محیط کار هستند.

وی اضافه کرد: تقویت نقش آفرینی کمیته‌های حفاظت فنی در واحدهای تولیدی و فنی نیز از جمله اقدامات برای تقویت و حفاظت از منابع مادی و معنوی نیز است.

شاکرمی به ضرورت نوسازی تجهیزات فرایند تولیدی و صنعتی نیز اشاره کرد و ادامه داد: نباید نسبت به بازسازی تجهیزات فنی در راستای کاهش آلودگی‌ها بی‌تفاوت بود.

معاون روابط کار وزارت کار در با اشاره به اقدامات مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار گفت: ترجمه و تالیف بیش از ۲۰ جلد کتاب و افزایش و توسعه آموزش‌های ایمنی به میانگین یک میلیون ساعت نفر ساعت از اقدامات خوب مرکز تحقیقات در سال‌های گذشته بوده است. همچنین این مرکز توانسته با ۹ مرکز دیگر در زمینه آموزش‌های تخصصی به توافق برسد.

وی به راه اندازی مراکز تحقیقات حفاظت فنی در ۹ استان کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد که به زودی این مراکز در سایر استان‌های کشور نیز راه اندازی شود.

در ادامه این مراسم رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست ما استفاده از مجموعه‌های تخصصی در این حوزه‌ها بوده است، اظهار کرد: در این راستا تفاهم‌هایی با سازمان نظام مهندسی معدن، شرکت توریع نیروی برق تهران بزرگ و سایر نهادهای تخصصی داشته‌ایم که امیدواریم با توجه به سیاست هایی که درباره آموزش‌های تخصصی برای جامعه هدف داریم بتوانیم آنها را اجرایی کنیم.

امیر عباس پرکنی گفت: تهیه منابع آموزشی، برگزاری سمینارها و کنفرانس های تخصصی، تدوین و اجرای برنامه های آموزشی ایمنی و بهداشت کار، تلاش برای عقد تفاهم‌نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از جمله اقدامات این سازمان بوده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در بخش فنی و ۵۰۰ هزار نفر ساعت خدمات نمایشگاهی در ۱۰ سال گذشته داشته است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 90591
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا