مجلس شفاف و جوان نشانه تدبیر مردم

به گزارش جهان صنعت نیوز: سامان رضایی دبیر اتحادیه دریانوردی، منتخب اول انتخابات‌های سال ۹۴ و ۹۶ جامعه صنفی کارگری و دریایی کشور معتقد است دریانوردان بخش مهم و موثری در حیات کشور هستند ، سربازانی در خط مقدم جبهه اقتصادی که با ایثار و فداکاری از امنیت تجاری و‌ انرژی کشور دفاع کرده‌اند اما متاسفانه ماهیت این شغل باعث شده تا با حضور طولانی مدت بر دریا، در عین تاثیر‌گذاری بالا همواره مورد کم توجهی باشند.

سامان رضایی با ورود به عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دلایل حضور در این دوره از انتخابات را این گونه بیان می‌کند: با توجه به کسب تجربه بسیار موفقیت آمیزی که در موقعیت های پیشین داشتم برای انتقال این تجریبات و بهبود شرایط اقتصادی مردم بر این شدم تا به وظیفه شرعی و عرفی خود عمل کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر اقتصادکشور در شرایط نزولی قرار دارد و ایجاد این شرایط در نتیجه ناکارآمدی‌ها، فساد و رانت استجامعه کنونی جامعه‌ای است که در اوج جا به ‌جایی ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها و خلاها، با نسخه‌های ناکارآمد داخلی و خارجی در آستانه سقوط است.این جامعه با وجود ارکانی سیاست زده چون اقتصاد و به قول شهید بهشتی فاصله جهنمی فقیر و غنی نتوانسته به اهداف و آرملان های انقلاب اسلامی دست یابد.

رضایی با تاکید بر استقلال جریان فکری اش بیان کرد: هدف ما ایجاد جریان سیاسی مستقل از تاکید‌های اصولگرایانه و شعار‌های اصلاح طلبانه است. چرا که شرایط کنونی حاصل عملکرد نامطلوب آنها و اشتیاق برای کسب صندلی سبز مجلس است که هر چند سال یک بار میانشان جا به جا می‌شوداین حرکت مملکت را دو قطبی کرده که به صلاح نیست.

رضایی معتقد است : با عدم کتمان تجربه پیشینیان و کارایی اقدامات آنان الزام حضور جوانان کاسته نمی شود کشور محتاج ایده‌های جوانان و اعتماد به آنها است. جوانانی که نه وابسته به لابی قدرت و نه جریان ثروت هستند. ما در کشوری با میانگین سنی ۳۱سال، دولتی با میانگین سنی ۶۰ و مجلسی با میانگین سنی ۵۱ سال داریم.

وی در خصوص فضای انتخاباتی حاکم بر جامعه امروز گفت: در این روز ها که شاهد قهر مردم از انتخابات به سبب سرخوردگی آنها از انتخاب‌های گذشته هستیم تلاشمان در ایجاد انتخابی دیگر برای مردم و پاسخگو بودن به آنهاست.این امر قطعا نیازمند شفافیت در امور مجلس است اما فردی با تبلیغات میلیاردی به چه انگیزه ای می خواهد وارد مجلس شود که حقوق چهار سالش کمتر از ۵۰۰ میلیون می شود.مجلس نیازمند افرادی است که مرعوب قدرت و دلبسته به وعده ها نیستند.

وی با انتقاد به سیستم اداری فساد زا،غیر شفاف و ناسالم با نواقص قانونی بسیار، تصریح کرد:مشغولیت های مداوم قوه قضاییه به بررسی و دستگیری اختلاسگران و فاسدان این سوال را ایجاد می‌کند که آیا منابع ملی بدون هیچ حساب و کتاب و مطالبه‌گری در دسترس مفسدان قرار دارد.سیستم بیمار تولید کننده فساد است که منجر شده تمام اقشار مختلف جامعه را وارد بازارهای غیر شفاف و غیر مولد و دلال خیزی همچون دلار و طلا و … کند.این ضعف و نقصان از سوی مجلس هست که در تنظیم و تعریف روابط این سیستم و توزیع ناعادلانه منابع در جایگاه قانونگذار و کنترل و ارزیابی ناقص آن در جایگاه نظارتی به نحو مطلوب عمل نکرده است.مردم باید هشیار باشند و با استفاده از تجربیات ۴۰ سال اخیر، افرادی را انتخاب کنند که بر خلاف رویه دوره های پیشین به جایگاه مجلس اعتباری عملی و درخور بدهند.انتخاب دوباره همان جریانهای سیاسی تغییر در این شرایط ایجاد نخواهد کرد.
لذا از مردم‌می خواهم تا برای اولین بار به جوانان و فرزندانشان اعتماد کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهسیاسیمسکن
شناسه : 89866
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا