فعالیت مردمی در سنگ‌های قیمتی با سرمایه ۱۲ میلیون تومان

به گزارش جهان صنعت نیوز«خداداد غریب پور» امروز در جلسه رفع چالش های فرآروی توسعه صنعت گوهر سنگ اظهار داشت: ذینفعان و تصمیم گیرندگان برای همراهی با سازمان ایمیدرو به منظور رفع مشکلات پیش روی این صنعت، استقبال کرده اند.

نقشه راه گوهر سنگ برای دو دوره زمانی

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به نقشه راه صنعت گوهر سنگ، گفت: براساس راهبرد تدوین شده، ضرورت های این حوزه شامل تشکیل بازارچه، صادرات، مرکز آموزشی، ریسک ها، تجهیز معادن، استانداردهای آموزشی، ارتباطات، ذینفعان، تسهیلات و غیره برای تعیین نقشه راه، نهایی می شود.

وی با بیان اینکه نقشه راه صنعت گوهر سنگ برای دو دوره زمانی تدوین می شود، اضافه کرد: نخست ۱۴۰۵- ۱۳۹۹ و سپس ۱۴۱۰- ۱۴۰۵ که در دوره نخست، اصلاح ساختار کلان صنعت، توسعه زیرساخت ها و بهبود فضای کسب و کار، توسعه منابع تامین سنگ خام و توسعه مدیریت و منابع انسانی انجام خواهد شد.

غریب پور اضافه کرد: براساس نقشه راه در دوره دوم، توسعه سرمایه گذاری و تولید و توسعه بازار داخلی، منطقه ای و جهانی پیگیری خواهد شد. همچنین در نقشه راه، ایجاد شورای عالی گوهر سنگ و تاسیس خانه گوهر ایران برنامه ریزی شده است.

رییس هیات عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) پیش از این در دی‌ماه گفته بود، جزیره‌ای عمل کردن بخش های مختلف در حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به دلیل نبود طرح جامع در این حوزه است و ایمیدرو به عنوان متولی این امر در کنار فعالان این حوزه قرار دارد و بر لزوم تدوین طرح جامع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی تاکید کرد.

به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو،  این سازمان نقش سیاست‌گذاری و تسهیل شرایط فعالیت در معدن و صنایع معدنی را بر عهده دارد و زمینه لازم را برای بخش خصوصی به منظور تقویت و توسعه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فراهم می کند.

وی یادآور شد: دستیابی به نقشه راه نهایی در این حوزه نیازمند همفکری و تجمیع اطلاعات سازمان های زمین شناسی و اکتشافات معدنی و ایمیدرو به همراه  مجموعه های خانه معدن ایران و اتاق بازرگانی است.

غریب پور پیرامون بازار بین المللی صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خاطرنشان کرد: ایجاد بازار اختصاصی در این حوزه رونق ایجاد خواهد کرد و رونق صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی منجر به ایجاد اشتغال، جلوگیری از خام فروشی و گردش مالی بالا خواهد شد.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: وجود موانع قانونی یکی از دغدغه های فعالان این حوزه است که انتظار می رود با طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس، بتواند به رونق کسب و کار در این حوزه کمک کند.

ایرنا

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 89611
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا