۴۰ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «حجت‌الله مهدیان» روز یکشنبه در نشست خبری درباره اشتغال روستایی و عشایری گفت: از اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری با عاملیت چهار بانک توسعه تعاون ایران، بانک کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید می‌گذرد.


وی افزود: حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات در این مناطق از محل صندوق توسعه ملی با تلفیق منابع بانک‌ها اختصاص پیدا کرد که سهم بانک توسعه تعاون ۲ هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان بود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان کرد: تاکنون ۸۸ درصد این اعتبار معادل ۲ هزار و ۷۶ میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده است و ۴۰۰ میلیارد تومان باقی‌مانده است که تا پایان امسال به روستائیان و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت پرداخت می‌شود.

مهدیان درباره نرخ تسهیلات اشتغال روستایی گفت: نرخ تسهیلات بسته منطقه جغرافیاییبین چهار، ۶ و ۱۰ درصد است و متوسط تسهیلات اعطایی بانک توسعه تعاون ایران از محل اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری ۶ درصد با دوره بازپرداخت ۹ ساله بوده است.

وی در ادامه درباره افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون گفت: موضوع کمبود سرمایه مهم‌ترین معضل بانک‌هاست و در حال حاضر سرمایه بانک توسعه تعاون یک هزارمیلیارد تومان است و افزایش سرمایه بانک به میزان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان را در دستور کار قراردادیم.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اضافه کرد: یک هزار میلیارد تومان از محل بودجه ۹۸، یک هزار میلیارد تومان از مرحل بودجه سال ۹۹ و ۶۵۰ میلیارد تومان نیز از محل خط اعتباری بانک مرکزی پیش‌بینی شده است.

به گفته وی نسبت کفایت بانک توسعه تعاون در حال حاضر ۱.۵ تا ۲ درصد است و در صورت تحقق افزایش سرمایه، نسبت کفایت سرمایه بانک به هشت درصد می‌رسد که این رقم حداقل استاندارد کفایت سرمایه در نظام بانکی است.

مهدیان مجموع دارایی‌های تامین شده بانک را حدود ۷۸ میلیارد تومان بیان کرد و گفت که این رقم بسیار ناچیزی است.

وی اظهارداشت: بیشترین تسهیلات بانک به بخش‌های صنعت،‌معدن، کشاورزی و خدمات است و مطابق اساسنامه بانک که باید ۷۰ درصد تسهیلات در اختیار بخش تعاون باشد بناباین اولویت با بخش تعاون بودو ۷۳ درصد تسهیلات بانک به این بخش اختصاص یافته است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: تا پایان سال مجموع تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به ۱۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد و برای سال آینده نیز هدفگذاری ما ۱۷ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 89175
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا