توصیه های پلیس راه البرز به مسافران فصل سرما

به گزارش جهان صنعت نیوز سرهنگ رضا گودرزی روز یکشنبه   افزود: درصورت ضرورت سفر به ویژه در  محور کرج – چالوس،  رانندگان و مسافران با تجهیزات کامل سفر کنند.

اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن  سوخت کافی از مهمترین  توصیه ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.
گودرزی افزود: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه البرز به رانندگان است .

گودرزی تاکید کرد:  رانندگان باید از توقف در محدوده هایی که احتمال ریزش سنگ دارد، پرهیز کنند. محدوده  امام چشمه تا کندوان در جاده کرج – چالوس یکی از مهمترین نقاط حادثه خیز  در زمینه سقوط سنگ است.
وی گفت : پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل درتمام راه های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظرمستقر شده است.
استان البرز دارای یک هزار و۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.
نیمی از جاده ۱۶۰ کیلومتری جاده کرج- چالوس درحوزه استان البرز و نیمی دیگر درحوزه استان مازندران واقع شده است.

محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل بحران استانداری البرز نیز اعلام کرد که بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان البرز و تحلیل الگوی های پیش یابی حاکی از گذر امواج عمیق ناپایدار بارشی و بسیار سرد تا ۲۲ بهمن ماه در استان البرز است.

 بر اساس این گزارش، بعضی ساعات رگبار برف و باران، وزش باد گاهی شدید و در ارتفاعات کولاک برف مورد انتظار است.  
با توجه به اثر قابل ملاحظه دما، علاوه بر اختلال در تردد جاده ای و  معابر عمومی، لغزندگی سطح جاده ها و معابر شهری، احتمال خسارت بر سازه های موقت، احتمال شکستن و افتادن درختان، کاهش محسوس دمای کمیته، احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، یخبندان، ریزش سنگ و رانش کوه وجود دارد.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 87952
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا