خرید فرش با استفاده از تسهیلات بانکی در برنامه

به گزارش جهان صنعت نیوزروابط عمومی مرکز ملی فرش ایران به نقل از «فرحناز رافع» افزود: فرش دستباف ظرف چندساله گذشته مورد بی مهری قرار گرفته و تکیه اقتصاد کشور بر نفت، مانع فراهم آوردن بستر لازم برای توسعه فرصت‌های شغلی و صادرات این بخش شده است.

وی خطاب به اعضای اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف تهران ، انجمن خیریه صنف، انجمن اسلامی صنف و جمعی از پیشکسوتان فرش در محل این مرکز تصریح کرد: واقعیت اینکه در حوزه ترویج هنر- صنعت فرش دستباف که تعداد زیادی شغل به آن وابستگی دارد، کار درستی انجام نشده است.

رافع گفت: یکی از مشکلات اصلی فرش دستباف ایران در بخش داخل، نبود زیرساخت مناسب برای ترغیب و ترویج بازار فروش و در بخش خارجی نداشتن بازار مناسب و بازاریابی دیجیتالی و نداشتننظارت درست بر زنجیره تأمین فرش است.

به گفته رییس مرکز ملی فرش ایران؛ امروز میزان مطالبه گری بخش خصوصی و مشوق‌ها در این بخش بسیار کم است.

وی استفاده از ظرفیت‌های نخبگان، ایجادتقاضا و خلق ارزش برای فرش دستباف و مدیریت دانش فنی با هدف تدوین تجربیات نخبگان فرش برای آیندگان را از برنامه‌های این مرکز برشمرد.

رافع گفت: تقویت برندینگ فرش دستباف ایران از اهمیت زیادی برخوردار است و این امر با شناسنامه دار ساختن فرش، هویت بخشی، مشتری مداری و گارانتی فروش محقق می‌شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 87080
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا