قرنطینه شدن اولین فرد مشکوک به کرونا در اصفهان

به گزارش جهان صنعت نیوز: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن تأیید قرنطینه شدن یکی از پرسنل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان گفت: شب گذشته شخصی که علائم تب و سرفه و برخی از علایم دیگر ویروس کرونا را داشت برای رعایت هر چه بیشتر نکات ایمنی در بیمارستان فارابی اصفهان بستری شد.

آرش نجیمی با بیان این که همه بیمارستان های استان اصفهان در خصوص مقابله با ویروس جدید آماده باش هستند افزود: دو بیمارستان فارابی و امین اصفهان با در نظر گرفتن بخش قرنطینه به صورت ویژه ظرفیت بستری مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا را دارند.

وی ادامه داد: شخصی که شب گذشته به قرنطینه منتقل شده به دلیل نوع فعالیتش در فرودگاه با گردشگران چینی در تماس بوده و این احتمال وجود دارد که به این طریق ویروس منتقل شده باشد، برای مراعات حداکثر احتیاط به عنوان مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا، تحت مراقبت قرار گرفته است.

نجیمی تاکید کرد: با توجه به این که علائم ویروس کرونا مشابه بسیاری از آنفولانزا و دیگر بیماری‌هاست هنوز هیچ چیز مشخص نیست، نمونه گیری از این فرد انجام شده و برای تشخیص به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال شده و تا روزهای اتی که پاسخی از تهران اعلام نشود نمی‌توان اظهار نظری کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مردم خواست تا نسبت به شستن مداوم دست‌ها، استفاده از دستمال کاغذی در هنگام عطسه یا سرفه و عدم تماس یا حفظ فاصله با افراد مشکوک به بیماری توجه داشته باشند و اضافه کرد: با توجه به انتقال بیماری از حیوان به انسان در کنار انتقال انسان به انسان از تماس بدون محافظت با حیوانات وحشی یا دام‌های زنده خودداری و گوشت و تخم‌مرغ به‌صورت کاملاً پخته مصرف شود.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 86832
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا