راه‌آهن رشت به انزلی مشکل زیست محیطی دارد

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایسنا: محمد اسلامی امروز (۵ شنبه ۱۲ دی ماه)، در حاشیه بازدید از پروژه‌ راه‌آهن رشت به انزلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: راه و شهرسازی سراسر کشور را به کارگاه ساختمانی تبدیل کرده، امروز در حقیقت بیش از ۱۴ هزار کیلومتر ریل در سطح کشور داریم و همزمان هم مطالعه و اجرای ۱۴ هزار کیلومتر ریل دیگر را در دستور کار داریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان ایتکه تا پایان دولت ۵۸۰ کیلومتر آزادراه به آزادراه‌های کشور افزوده می‌شود، افزود: با هماهنگی پلیس راه و راهور ناجا ۲۱۵ نقطه پر حادثه در سطح کشور شناسایی شد که براساس اولویت ۶۰ نقطه توسط سازمان راهداری طی چهار ماه برطرف شد و ۱۴۵ نقطه پرحادثه دیگر در دستورکار قرار دارد.

وی گفت: از حدود ۷۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های کشور بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه گیلان پیش بینی شده و در حال اجراست زیرا گیلان فقط یک استان نیست بلکه بخشی از کریدور کشور است که قسمتی از ترافیک شمال به جنوب و شرق به غرب ما را پوشش می‌دهد لذا باید با اهتمام ویژه نسبت به پروژه‌های در حال اجرای این استان نگاه کرد.

اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «راه‌آهن رشت به انزلی تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید؟» خاطرنشان کرد: پروژه ریلی راه‌آهن رشت به کاسپین به دلیل اینکه موانع کمتری دارد تا یکسال دیگر تکمیل می‌شود اما راه‌آهن رشت به انزلی مشکل زیست محیطی و خطر خشک شدن تالاب را در پی دارد که مطالعات دقیق‌تر در حال انجام است و مستنداتی نیز مبنی بر اینکه موج شکن یکی از دلایل خشک شدن بخشی از تالاب است به مرکز تحقیقات راه و شهرسازی و مهندسین مشاور ارسال شده لذا باید این موارد بررسی شود سپس اقدامات لازم انجام گیرد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 79009
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا