ماجرای جمع آوری ۱۶ قلم دارو از داروخانه های کشور چه بود؟

به گزارش جهان صنعت نیوز: «محمدرضا شانه‌ساز»، رییس »سازمان غذا و داروی گزارش‌ها درباره جمع‌آوری محرمانه ۱۶ قلم داروی تولید شده از سوی «شرکت داروسازی اسوه» را تایید کرد.


شانه‌ساز گفت: «نظارت‌ها در حوزه واردات و تولید دارو در ماه‌های اخیر تشدید شده‌اند و در زمینه کیفیت و ایمنی دارو مسامحه‌ای در این سازمان صورت نخواهد گرفت.»

وی بی‌‌آن که به نام شرکت اسوه اشاره کند، افزود: «برخی از مواد متشکله در ساخت چند قلم داروی این شرکت برخلاف ضوابط و مقررات سازمان غذا و دارو بوده‌اند.

این مقام اضافه کرد: «به محض دریافت خبر، مصرف آن‌ها متوقف و دستور جمع‌آوری توسط اداره کل دارو صادر شده است.»

شانه‌ساز ادامه داد: «فراخوان محرمانه یا غیرمحرمانه تفاوتی در اصل موضوع ندارد. محرمانه بودن نامه با تشخیص این سازمان و به این دلیل است که تا قبل از اطمینان از آزمایشات مجدد، جلوی توزیع و ادامه مصرف دارو گرفته شود.»

وی گفت: «جمع‌آوری این داروها در حال حاضر الزاماً به منزله مشکل کیفی نبوده و به دلیل عدم رعایت مقررات سازمان غذا و دارو و گزارش مدیریت شرکت مذکور صورت پذیرفته است.»

شانه‌ساز هم‌چنین اضافه کرد: «متاسفانه عده‌ای نامه محرمانه دولتی را با اهداف و انگیزه‌های شخصی در داخل و خارج از کشور منتشر کردند که در جای خود قابل پی‌گیری است.»

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 72606
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا