شهردار تهران: آلودگی هوای تهران به مرحله خطرناک رسیده است

به گزارش جهان صنعت: مقام های بهداشتی از شهروندان خواسته اند تا حد امکان از تردد و عبور و مرور غیرضروری در شهر خودداری کنند


پیروز حناچی شهردار تهران گفته است که آلودگی هوای پایتخت به “مرحله خطرناک” رسیده و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز گفته وضعیت هوای پایتخت “افتضاح”است.

در حال حاضر در تهران مقررات محدودیت آمد و شد اتومبیل برقرار است و مقام های محلی گفته اند که طرح زوج و فرد در تمام تهران اجرا می‌شود.

مدارس و دانشگاه های استان تهرن تهران تعطیل شده و شهردار تهران گفته اگر باران نمی آمد پایتخت باید به طور کامل تعطیل می‌شد.

سعید محمودی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران هم از توقف فعالیت کارخانه سیمان تهران و سیمان شمال در شرایط اضطراری آلودگی هوای تهران خبر داده است.

در معابر اصلی و میادین بزرگ تهران آمبولانس و تجهیزات کمک های فوری پزشکی مستقر شده و پیشتر اعلام شده بود که شهروندانی که بیمارهای تنفسی و قلبی دارند تا حد امکان از تردد در شهر خودداری کنند.

برخی از کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی در حساب های خود از آلودگی شدید گلایه کرده اند و برخی راه حل هایی از جمله استفاده مناسب از ماسک های تنفسی برای گذر از این وضعیت داده اند.

همزمان با آلودگی شدید و کم سابقه در تهران گزارش شده که بوی نامطبوعی در پایتخت به مشام می رسد. 

مقام های دولتی می گویند قادر به کشف منشا این بود نیستند. شهردار تهران امروز گفته است که با افزایش آلودگی هوا و بروز پدیده وارونگی، این بو تشدید پیدا کرده است.

در حال حاضر به جز تهران برخی از شهرها در استان های بزرگ در ایران هم از آلودگی شدید هوا رنج می کشند.

وضعیت هوا در کرج، همدان، تبریز، مشهد، قزوین، ساوه، اصفهان، اراک، قم، سمنان، کرمانشاه و اغلب شهرهای استان خوزستان، بحرانی گزارش شده است.

 

در اهواز و آبادان به غیر از آلودگی شدید هوا، به دلیل شدت بارش شهروندان درگیر آب گرفتگی در سطح شهرها شده اند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 72143
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا