ترامپ، فرآیند استیضاح را فریبکاری خواند

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: وی در صفحه توییتر خود روند استیضاح را حقه بازی دانست و نوشت: رسانه های اخبار جعلی و شریک شان حزب دموکرات سخت تلاش می کنند تا زندگی را برای حزب متحد جمهوریخواه در حد امکان سخت کنند.

ترامپ در حالی به روند استیضاح تاخت، که گزارش مبسوط کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، وی را به خیانت به کشور به نفع شخصی متهم کرده است.

رییس جمهوری آمریکا از سوی دموکرات های مجلس نمایندگان با دو لایحه استیضاح یکی سواستفاده از قدرت و دیگری کارشکنی در کار کنگره روبهرو است.

این لوایح به فشار ترامپ بر اوکراین برای تحقیق در مورد جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و همچنین تلاش وی برای جلوگیری از تحقیقات مجلس نمایندگان، اشاره دارد.   

مجلس نمایندگان چهارشنبه هفته جاری لوایح استیضاح را به رای می گذارد. با این حال، پیش بینی می شود که ترامپ در جلسه محاکمه سنا تبرئه شود.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان در شرح پرونده ای علیه چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا، یک گزارش ۶۵۰ صفحه ای منتشر و ترامپ را به خیانت به کشور با متهم کرد.

آنچه روند تحقیقات در مورد استیضاح ترامپ را کلید زد، افشای تماس تلفنی وی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین بود. ترامپ در این مکالمه از همتای اوکراینی خود خواست درمورد فعالیت های مالی جو بایدن و پسرش هانتر تحقیق کند. ترامپ پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین را به این تحقیقات منوط کرد. ۹۱۰۹

با افشای محتوای مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی، نانسی پلوسی رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که در مقابل درخواست‌ها برای آغاز فرآیند استیضاح مقاومت کرده بود، به طور رسمی خواستار شروع تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ شد.

 

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 71790
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا