کنتورهای هوشمند راهکار اصلاح رفتارمشترکان پرمصرف

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: لایحه بودجه سال آینده کل کشور به شرکت توانیر و شرکت ملی گاز ایران اجازه داده برای نصب کنتورهای هوشمندبا اولویت مشترکان پر مصرف اقدام و هزینه‌های آن را به صورت اقساط دریافت دارند.


 بند «د» تبصره پانزده لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور تاکید دارد: به منظور اصلاح الگوی مصرف برق و گاز، شرکت های توانیر و ملی گاز ایران موظفند از طریق اپراتورهای تلفن همراه، نسبت به شناسایی ، ارتباط فعال و وصول مطالبات با مشترکان با نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکان عمده یا پرمصرف اقدام و هزینه مربوط را به صورت اقساطی از مشترکان دریافت کند.

«رضا اردکانیان» افزود: کنتورهای هوشمند راهکاری است که می تواند به خوبی رفتار مشترکان پر مصرف را کنترل کرده و آنان را در ردیف مشترکان با مصرف متعادل قراردهد.

وزیر نیرو اضافه کرد: شیوه عملکردی که در لایحه بودجه در نظر گرفته شده این است که پر مصرف ها  این کنتور ها را نصب کنند و هزینه های این اقدام از آنان به شکل اقساط دریافت شود.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان شرکت توانیر بیست و دوم مردادماه امسال گفت: طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری مدیریت انرژی(فهام) در چند سال اخیر برای مشترکان بزرگ بالای ۳۰ کیلووات اجرا شده و تاکنون حدود ۴۰۰ هزار مشترک بزرگ صنعتی، کشاورزی و تجاری به این سامانه مجهز شده‌اند.

« هادی مدقق» افزود:براساس مرحله دوم اجرای این طرح، نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان زیر ۳۰ کیلووات دردستور کار قرارگرفته است و در این مرحله از طرح، اولویت با مشترکان کنتورهای سه فاز بخش کشاورزی، صنعت و تجاری است و کنتورهای سه فاز خانگی نیز مشمول طرح نصب تجهیزات مزبور خواهند شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 71468
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا