استاندار تهران از دستگیری بیش از ۲۰۰۰ نفر در ناآرامی های اخیر خبر داد

جهان صنعت نیوز: استاندار تهران گفت: در مجموع ۲ هزار و ۲۱ نفر در جریان ناآرامی‌های اخیر بازداشت شدند که بسیاری از آنها که به صورت احساسی و از روی نا آگاهی وارد این جریان شده و هیچ سابقه قبلی نداشتند بعد از یک بازجویی آزاد می‌شوند.

انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در جریان بازدید ستاد انتخابات حوزه انتخابیه تهران در جمع خبرنگاران افزود: البته پرونده کسانی که با دستور و با هدف از بین بردن نظم، امنیت و آرامش جامعه به میدان آمده بودند و سوابقی هم از گذشته داشتند، در دست بررسی است اما تعدادشان مشخص نیست.

وی اظهار داشت: در جریان حوادث شهرستان ملارد، دو نفر شهید شدند و تعداد مجروحان نیروی انتظامی بیشتر از زخمی شدگان اغتشاشگران بود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: تمام تلاش این است که افراد بی گناه در این زمینه که باید از طرف قوه قضاییه مورد بررسی قرار بگیرند، سریعتر تعیین تکلیف شوند و همانطور رییس قوه قضاییه هم اعلام کرده است، خسارت های وارد شده به مردم بررسی و رصد می شود.

استاندار تهران تاکید کرد: اگر اموال کسی در این اغتشاشات خسارت دیده و خودش اقدامی نکرده باشد، مورد بررسی قرار می گیرد و رضایت او را کسب می کنیم.

۱۴۰ شعبه بانک در استان تهران خسارت دید

استاندار تهران با برشمردن خسارت های وارده به اموال عمومی و خصوصی مردم اظهار داشت: در استان تهران ۲۹ جایگاه بنزین دچار آتش سوزی شد، بیش از ۱۴۰ شعبه بانک خسارت دید و ۴۷ فروشگاه زنجیره ای یا آتش گرفت یا اموالشان به غارت رفت.

وی افزود: ساختمان برخی شهرداری ها نیز دچار خسارت شد و یا آتش گرفت ضمن آنکه ساختمان فرمانداری ها تا ۱۵ درصد آسیب دادند.

محسنی بندپی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است که عادی سازی فعالیت ها را شروع کنیم و به تمام شهرداری ها و فرمانداری ها دستور داده ایم که ساختمان های خود و هر چه که سیما و منظر شهری است را به حالت اولیه بر گردانند.

استاندار تهران گفت: از بانک مرکزی خواسته شده تا در مورد بانک‌های آسیب دیده چندان به دنبال مسائل مربوط به بیمه نباشد، بلکه به سرعت آنها را تجهیز کند تا مردم از خدمات آنها بهره مند شوند. همچنین تاکنون ۲۰ جایگاه سوخت به مدار بازگشته و امروز نیز ۳ جایگاه دیگر وارد مدار می‌شود و ۶ جایگاه باقی مانده تا ۱۰روز دیگر وارد چرخه خدمت رسانی می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی بر ادعای حمل سلاح توسط فرماندار قدس اضافه کرد: منظور این فرماندار احتمالا آن برداشتی که در رسانه ها منتشر شد، نبوده و توضیح داده که اگر کسی وارد فرمانداری شود باید بتوانیم با ابزار فیزیکی مقاومت کنیم وگرنه در خود فرمانداری اسلحه ای وجود ندارد و منظور ایشان اقدامات فیزیکی که برای جلوگیری از ورود اغتشاشگران انجام دهند بوده است.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 66928
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا