چرا جام جهانی کشتی در ایران لغو شد ؟

جهان صنعت نیوز: جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ که قرار بود پنجشنبه و جمعه این هفته در تهران برگزار شود، به دلیل آنچه که بی‌ثباتی در ایران توصیف شده، به تعویق افتاد.

کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی در نشستی که روز شنبه در استانبول برگزار شد، این تصمیم را اتخاد کرده و بیانیه خود را روی وب‌سایت این اتحادیه منتشر کرده است.

این کمیته می‌گوید در تصمیم خود به طیفی از عوامل شامل توصیه وزرای مرتبط با موضوع درخصوص سفر به ایران و تصمیم‌‌های اتخاد شده در دیگر ورزش‌ها، توجه کرده است. از سوی دیگر دو تیم نیز تا کنون با توجه به توصیه کشورهای خود در مورد عدم سفر به ایران، شرکت در جام جهانی کشتی فرنگی تهران را لغو کرده‌اند.

در همین حال صدا و سیما به نقل از حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی درباره تعویق جام جهانی کشتی گزارش داد: «همه چیز برای برگزاری مسابقات آماده بود که طی نامه‌ای که شب گذشته از طرف فدراسیون جهانی به دست ما رسید، مسابقات به تعویق افتاد».

سخنگوی فدراسیون کشتی ایران افزود: فدراسیون کشتی بعد از این نامه و رایزنی با نهادهای مرتبط در ایران و با تعامل با فدراسیون جهانی در تلاش است مستندات قوی درباره ضرورت برگزاری مسابقات در تاریخ مقرر در ایران ارائه کند. تیم ملی ایران در اردو است. تیم کوبا هم به جمع تیم های ملی اضافه شده است. مقدمات برگزاری ایده آل مسابقات تمهید شده است». 

از سوی دیگر گزارش ها حاکی است که فدراسیون کشتی ژاپن از اعزام فرنگی کاران خود به رقابت‌های جام جهانی تهران منصرف شده بود و بر همین اساس تیم ملی این کشور، در زمان مقرر وارد تهران شد. از انصراف تیم گرجستان هم خبرهایی منتشر شده بود. 

بنا براین گزارش جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ قرار بود روز‌های ۷ و ۸ آذر در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران ‌شود و تیم‌های روسیه، ایران، قزاقستان و کوبا در گروه یک با  ژاپن، ازبکستان، گرجستان و چین در گروه دوم با یکدیگر به رقابت کنند.

اتحادیه جهانی کشتی می‌گوید با توجه به مسئولیت‌های خود در قبال ورزشکاران و تیم‌ها و شرایط و موقعیت ایران که هنوز به سطحی از ثبات رضایت‌بخش برای میزبانی یک رویداد بین‌المللی نرسیده است، و برای جلوگیری از به خطر افتادن ورزشکاران،‌ تصمیم گرفته برگزاری این مسابقات را تا اطلاع ثانوی به تعویق بیاندازد.

در این بیانیه به این نکته اشاره نشده که آیا پس از این تعویق جام جهانی کشتی فرنگی در ایران برگزار خواهد شد یا خیر.

این نخستین بار نیست که ورزش ایران یا رویدادهای ورزشی در ایران تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار می‌گیرد. پرهیز ورزشکاران ایرانی از رقابت با حریف اسرائیلی، جودوی ایران را از رقابت‌های بین‌المللی حذف کرد و ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی نیز تا یک قدمی حذف فوتبال ایران از رقابت‌های بین‌المللی پیش رفت.

با این اوصاف معلوم نیست که در آینده ورزش ایران با چه چالش های دیگری در برگزاری رویدادهای بین المللی رو به رو خواهد شد.

 

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهورزشی
شناسه : 64505
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا