افتتاح ایستگاه مولوی در خط ۷ مترو تهران

جهان صنعت نیوز: مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از افتتاح رسمی ایستگاه مولوی به همراه دو رام قطار خبر داد.


 علی امام گفت: این دو رام قطار جزو نسل ۵ و گروه‌های ۵۴۰ و ۵۴۱ است و تا پایان سال ۴ رام قطار دیگر از ۷۲ واگن ترخیص شده از گمرک، وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه ایستگاه مولوی دو ورودی شمالی و جنوبی دارد، تصریح کرد: ورودی جنوبی این ایستگاه همراه با ۸ دستگاه پله برقی فعال، در آینده‌ای نزدیک بهره‌برداری خواهد شد. ایستگاه‌ها با امنیت کامل افتتاح خواهد شد، همچنین سیستم‌های تهویه تونلی و ایستگاهی نصب شده است.

علی امام گفت: این ایستگاه به طول ۱۶۰ متر جزو مسیر سبز مترو به شمار می‌رود تا در مواقع بحران به راحتی مسافران را از طریق مسیرهای اضطراری به سطح زمین هدایت کند.

خط ۷ متروی تهران ۲۷ کیلومتر طول و ۲۲ ایستگاه دارد.

این خط عمیق‌ترین خط متروی تهران است که از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی در شرق تهران آغاز می‌شود و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط ۶ در ایستگاه ۱۷ شهریور، با خط ۱ در ایستگاه متروی میدان محمدیه و با خط ۳ در ایستگاه مهدیه، از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود

در ایستگاه متروی شهید نواب صفوی با خط ۲، در ایستگاه متروی توحید با خط ۴ و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط ۶ (در حال ساخت) تقاطع دارد و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب می‌شود و در انتها به میدان کتاب در سعادت آباد می‌رسد.

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 60402
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا