راه اندازی بیمه همگانی در سراسر کشور

جهان صنعت نیوز:  غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی به مناسبت نواخته شدن زنگ بیمه گفت: بیمه مرکزی به دنبال این است که بیمه همگانی را در همه خانواده‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها رواج دهد، به نحوی که همه افراد جامعه به جز بیمه اجباری شخص ثالث، دارای پوشش‌های بیمه زندگی، آتش سوزی، بدنه خودرو و مسئولیت باشند.


رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه حداکثر سه در هزار حق بیمه از هر دارایی گرفته می‌شود و در صورت وقوع خسارت، بیمه آن را جبران خواهد کرد؛ در این میان، دانش‌آموزان مقطع دبستان می‌توانند بخشی از پول‌های خود را در قالب بیمه‌های زندگی یا بیمه زندگی پس انداز با هر مبلغی سپرده گذاری کنند و بعد از ۵ تا ٢٠ سال، چندین برابر سپرده خود را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان می‌توانند مُبلغ بیمه در خانواده‌های خود باشند و بر این اساس، برای آن‌ها باشگاه نوآوران بیمه را افتتاح می کنیم، تا دانش آموزان از والدین خود بخواهند تا بدون بیمه سوار بر خودرو یا موتورسیکلت نشوند.

سلیمانی گفت: در سال ٩٧ حدود ١٧ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته و ٣۴٠ هزار نفر دیگر مجروح شده و حدود ۴٠ هزار نفر نیز در سال‌های گذشته به دلیل تصادفات رانندگی معلول شده اند که رقم بسیار بالایی است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 60006
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا