اخبار صفحه ۰۷

پیش‌فروش فوری ۳ محصول ایران‌خودرو آغاز شد
شرکت ایران‌خودرو روزگذشته جدیدترین طرح فروش محصولات خود در آذرماه امسال و شرایط پیش‌فروش خودروهای ‌هایما اس۷،‌هایما اس۵، اچ۳۰ کراس، دنا، دنا پلاس، دنا پلاس توربوشارژ، پژو۲۰۷ دستی و وانت آریسان را بدون اعمال محدودیت اعلام کرد‌. این طرح فروش که از ساعت ۱۰ ۲۶ آذرماه آغاز شده با امکان یک بار صلح در زمان تحویل و با موعد تحویل‌های مرداد تا اسفند سال ۹۸ برای محصولات درنظر گرفته شده و قیمت خودروها در زمان تحویل خودرو و پس از ارسال دعوتنامه مشخص خواهد شد‌. ایران‌خودرو همچنین در طرح پیش‌فروش فوری سه محصول خود با تحویل ۳۰روزه برای پژوپارس‌ال‌ایکس اتوماتیک ۷۹ میلیون تومان و‌هایماs7 توربوشارژ دنده ۱۹۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است‌.


داماد رییس‌جمهور استعفا داد
شاتا – کامبیز مهدی‌زاده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی از سمت خود استعفا کرد. در متن استعفای وی خطاب به وزیر صنعت آمده است: «از اینکه اینجانب را قابل دانستید و در این مقطع از بنده دعوت نمودید که در این وزارتخانه همراه‌تان باشم کمال تشکر و قدردانی را دارم‌. اجازه می‌خواهم از خدمت‌تان مرخص شوم و به فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود در سنگر قبلی‌ام ادامه دهم‌. بار دیگر از حسن‌ظن و اعتماد حضرتعالی سپاسگزارم‌.»

ضرورت خودداری از صدور بخشنامه‌های مکرر در بخش صادرات
فارس- مدیرعامل ایمیدرو با اشاره به اینکه ۲۵ درصد ارزش بورس کانه‌های فلزی و فلزات اساسی هستند، گفت: در زمینه صادرات باید تسهیل شود و از صدور بخشنامه‌های پی در پی پرهیز کرد‌. خداداد غریب‌پور مدیرعامل ایمیدرو گفت: از نگاه بازار سرمایه و بورس ۶۲۷ هزار میلیارد تومان ارزش بورس است که ۲۵ درصد بورس کانه‌های فلزی و فلزات اساسی هستند‌. غریب‌پور افزود: حاشیه سود کانه‌های فلزی ۲۳ درصد است اما در بورس ۱۵ درصد بازار را دارند‌. همچنین کانه‌های فلزی ۱۰ درصد سود بازار را می‌دهند و فلزات اساسی ۳۳ درصد‌. یک‌چهارم بازار سرمایه حوزه کاری ماست که حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان در بازار جابه‌جا می‌شود‌.
مدیرعامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه باید با بخش خصوصی تبادل افکار کرد، گفت: ایمیدرو مدعی رقابت‌پذیری مواد معدنی برای تولید ثروت است و باید به مناطق کمتر توسعه‌یافته توجه کرد‌. حفظ اشتغال موجود اهمیت بالایی دارد‌. غریب‌پور با اشاره به اینکه سازمان ایمیدرو سازمان برتر شده گفت: در زمینه صادرات باید تسهیل شود و از صدور بخشنامه‌های پی در پی پرهیز کرد‌. وی افزود: کار تیمی و مسوولیت‌پذیری و انجام درست کار را در دستور خود قرار داده‌ام و باید یوتیلیتی و مصارف غیرمولد را کم کرد.مدیرعامل ایمیدرو اضافه کرد: حرف و قانون زده می‌شود اما ساختار و کمیته‌ای تشکیل نمی‌شود.وی از تعریف ساختار برای پروژه سنگان در بخش کنترل پروژه و تامین مالی و اکتشاف و استخراج خبر داد‌.

عمومی
شناسه : 5599
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا