آمادگی ارتش روسیه برای تبعات خروج احتمالی آمریکا از INF

به گفته فرمانده قوای موشکی استراتژیک روسیه، این یگان نظامی تبعات خروج احتمالی ایالات متحده از پیمان قوای هسته‌ای میان‌برد (INF) را مدنظر قرار می‌دهد و همزمان اقدامات خودش را برنامه‌ریزی می‌کند‌.
ژنرال سرگئی کاراکائف، فرمانده قوای موشکی استراتژیک روسیه در مصاحبه با روزنامه کراسنایا زوزدا گفت: تاثیر تبعات خروج آمریکا از پیمان آی‌ان‌اف و استقرار احتمالی موشک‌های میان‌برد آمریکایی در اروپا و تهدیدات جدید برای امنیت ما که به این مرتبط است، بدون شک در زمان طرح‌ریزی استفاده جنگی از قوای موشکی استراتژیک مدنظر است‌.
او همچنین تاکید کرد، اهداف این بازدارندگی هسته‌ای استراتژیک قوای موشکی استراتژیک روسیه بدون تغییر باقی خواهد ماند‌. پیمان آی‌ان‌اف در ۱۹۸۷ میان شوروی و ایالات متحده به امضا رسید‌. این توافقنامه طرفین را به نابودی موشک‌های بالستیک زمین به زمین و موشک‌های کروز که برد آنها بین ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر است، موظف می‌کند‌.
در سال‌های اخیر روسیه و آمریکا مرتبا یکدیگر را به نقض پیمان آی‌ان‌اف متهم می‌کنند‌. روسیه مکررا بر پایبندی سفت و سخت و اجرای وظایفش طبق این توافق تاکید دارد‌. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تاکید دارد که مسکو تردیدهای جدی درباره اجرای این پیمان توسط آمریکا دارد‌. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اوایل دسامبر گفت، ایالات متحده ظرف ۶۰ روز ادامه تعهد به آی‌ان‌اف را لغو می‌کند مگر اینکه روسیه به اجرای کامل این توافق بازگردد‌. مسکو اتهامات آمریکا را بی‌اساس می‌داند‌.

عمومی
شناسه : 5528
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا