بازدید مدیرعامل شرکت مس از طرح های توسعه ای معدن مس در کرمان

جهان صنعت نیوز: در جریان بازدید از معدن مس درآلو و در دیدار مدیرعامل شرکت مس با مجری این طرح میزان پیشرفت این طرح در طول شش ماهه نخست ۹۸ مورد بررسی قرار گرفت.


بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، پیش بینی می شود طرح معدن درآلو که مشتمل بر پروژه های باطله برداری و آماده سازی معدن درآلو، احداث کارخانه تغلیظ، آب رسانی، سد باطله و برق رسانی است در سال آینده به مرحله بهره برداری آزمایشی برسد.

گفتنی است، معدن مس درآلو دارای ۱۵۰ میلیون تن ذخیره با عیار متوسط ۰،۳۹ درصد است که با راه اندازی کارخانه تغلیظ این معدن سالانه ۱۰۰ هزار تن کنسانتره تولید خواهد شد.

ثبت رکورد بی نظیر تولیدی به رغم توقف کارخانه ذوب خاتون آباد
در ادامه این بازدید، صبح روز چهارشنبه دکتر سعد محمدی از طرح توسعه ذوب خاتون آباد بازدید کرد و سپس با حضور در جلسه تولید مجتمع مس شهربابک میزان پیشرفت این طرح و همچنین میزان تحقق برنامه تولیدی این مجتمع را در شش ماهه نخست سال ۹۸ مورد بررسی قرار داد.

مدیر عامل شرکت مس در این جلسه با تاکید براینکه به رغم توقف ذوب خاتون آباد تولید شش ماهه نخست امسال شرکت بیش از ۱۳۰ هزارتن کاتد است گفت: باید مجموعه مس آمادگی تولید ۱۳۰ هزار تن کاتد دیگر در شش ماهه دوم سال جاری را داشته باشد تا شاهد خلق رکورد جدیدی در سال رونق تولید باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون شاهد رشد سهام شرکت مس هستیم گفت: اقدامات لازم برای افزایش ۳۰درصدی سرمایه شرکت مس در جریان است و به زودی مجمع فوق العاده شرکت برای مصوب کردن افزایش سرمایه برگزار خواهد شد.

سعد محمدی با عنوان اینکه هم اکنون طرح توسعه ذوب خاتون آباد از پیشرفت خوبی برخوردار است و در زمان مقرر به بهره برداری می رسد گفت: با انجام این طرح ظرفیت ذوب خاتون آباد از ۸۰هزارتن به ۱۲۰هزارتن می رسد. ضمن این که با تکنولوژی جدید شرایط زیست محیطی مناسبی را به لحاظ رعایت استانداردهای بین المللی به اجرا خواهیم گذاشت.

صنعت و معدن
شناسه : 49664
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا