طلا از صعود بازماند

قیمت طلا روز گذشته در پی صعود ارزش دلار آمریکا که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، ثابت ماند.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دیروز بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۷۱/۱۲۱۳ دلار ثابت ماند. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه تا مرز۳۶/۱۲۱۱ دلار که پایین‌ترین حد از ۱۵ نوامبر بود، سقوط کرده بود.
در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر حدود ۱/۰ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۲۱۴ دلار رسید.ریچارد کلاریدا، معاون رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد بانک مرکزی به افزایش تدریجی نرخ‌های بهره ادامه خواهد داد اما با ادامه روند تحکیم سیاست پولی، کنترل آمارهای اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارد.جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا اظهار کرد: رشد ارزش دلار آمریکا برای طلا منفی بوده است. از سوی دیگر بانک مرکزی آمریکا دیدگاه مثبتی در خصوص افزایش نرخ‌های بهره داشته است.
چشم‌انداز افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا برای طلا که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود، منفی است زیرا هزینه نگهداری این فلز بالا می‌رود و جذابیت سرمایه‌گذاری کمتری پیدا می‌کند.سرمایه‌گذاران برای ارزیابی روند رشد نرخ‌های بهره، منتظر سخنرانی روز جاری جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا و گزارش نشست نوامبر بانک مرکزی آمریکا در روز پنجشنبه هستند.
به گفته تحلیلگران گروه ‌ANZ، طلا پس از این که در یک هفته گذشته در حدود ۱۲۲۰ دلار ماند، سرانجام به دلیل تقاضای ضعیف سرمایه‌گذاران تسلیم شد. رشد تنش‌های تجاری سبب شده سرمایه‌گذاران به جای طلا، متقاضی خرید دلار به عنوان ارز مطمئن شوند.

عمومی
شناسه : 4522
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا