صعود ۴۰ پله‌ای ایران در حوزه تجارت فرامرزی

جهان صنعت نیوز:  رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن وتجارت ، در تبیین عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در بهبود فضای کسب و کار و تجارت فرامرزی اظهار کرد: کارهای بسیار خوبی را  در زمینه بهبود شرایط کاری کارگران و محیط فعالیت آنها شروع کرده‌ایم، در واقع این امر در قالب  یک برنامه مفصل در حوزه های مختلف تدوین شده است و نتایج آن به مرور زمان مشهود خواهد بود.

او در ادامه گفت: خوشبختانه آمار‌ها نشان می‌دهد که وضعیت تجارت فرامرزی کشور با صعود ۴۰ پله‌ای در شاخص کل نسبت به کشور‌های سطح دنیا، وضعیت مطلوبی در مقایسه با سال گذشته دارد.بیشتر بخوانید: وزیر صمت کاهش فاصله بین وزراتخانه با صنعتگران را مهم‌ترین وظیفه خود برشمرد

رحمانی با اشاره به برنامه‌های بلند مدت وزارت صمت برای رشد جایگاه صنعت ایران در سطح بین المللی بیان کرد: امسال نیز یک برنامه هفتگانه از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده است که شاخصه اصلی آن بهبود فضای کسب و کار است. در این برنامه وزارتخانه با ۲ روش وارد عمل خواهد شد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: یکی از این روش‌ها بهره گیری از توان داخلی وزارت صمت برای سرعت بخشیدن به انجام وظایفش در حوزه بهبود فضای کسب و کار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: مرحله بعدی تمرکز به فرآیند خارج از وظایف این وزارتخانه برای رشد کل مجموعه کسب و کاری کشور است، این حوزه شامل جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه صنعت و معدن، تشویق کارکنان این بخش‌ها و سهولت در صدور مجوز‌های مورد نیاز در فضای اشتغال کشور می‌شوند.

این مقام مسئول تاکید کرد: البته معتقدم وزارت صمت برای صدور مجوز تاکنون مشکلی نداشته است و احتمالا معطلی‌ها بیشتر به دلیل استعلام‌های بین سازمانی بوده است، بنابر این در تلاشیم تا ارتباطات یکپارچه بین سازمانی را برای تحقق هر چه سریع‌تر دولت الکترونیک بیش‌تر کنیم.

او در پایان به لزوم عملیاتی شدن هر چه سریع تر ارتباطات بین دستگاهی اشاره کرده و گفت: نتیجه تمام این هماهنگی‌ها در نظام یکپارچه دولت الکترونیک، کاهش حضور مردم به دستگاه ها، صرفه جویی در وقت عمومی و پیشبرد اهداف کلان اقتصادی را به دنبال دارد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 41782
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا