برگزیت یک فرصت عظیم اقتصادی است

جهان صنعت نیوز|  نخست وزیر انگلیس که برای بازدید از پروژه های عمرانی به شهر منچستر رفته بود به مردم انگلیس اطمینان خاطر داد که پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا، مذاکرات با کشورهای مختلف برای انعقاد قراردادهای تجاری را آغاز کند و بنادری برای تجارت آزاد به منظور تقویت اقتصاد تاسیس کند.


وی با بیان این‌که برگزیت یک فرصت اقتصادی عظیم برای انگلیس است افزود: برخی تلاش می‌کنند این مساله را به شکل یک وارونه جلوه دهند. هنگامی که مردم به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، تنها بر ضد بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) رای ندادند، آن ها به سیاست های دولت لندن هم نه گفتند.

جانسون وعده داد ۳.۶ میلیارد پوند بودجه برای حمایت از ۱۰۰ شهر کوچک انگلیس اختصاص دهد تا بتوانند سیستم حمل و نقل و زیرساخت های خود را بهبود دهند.

او در پاسخ به پرسشی در خصوص چشم انداز مذاکرات برگزیت گفت که می خواهد با شرکای اروپایی همکاری کند اما این تنها در صورتی ممکن است که اتحادیه اروپا توافق با دولت قبلی را رها کند. وی افزود: ما منتظر آن ها نخواهیم ماند و راهی برای حل مساله خواهیم یافت.

جانسون که قبلا شهردار لندن و وزیر خارجه انگلیس بوده است تا ۳۱ اکتبر این کشور را از اتحادیه اروپا ترک خواهد کرد و به گفته خودش این مساله چه با توافق و چه بدون آن انجام خواهد شد.

انگلیس در همه پرسی سال ۲۰۱۶ با ۵۲ درصد رای موافق تصمیم به ترک اتحادیه اروپا گرفت. در صورتی که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود نخستین عضوی از این اتحادیه خواهد بود که چنین کای را انجام داده است.

اقتصاد کلان
شناسه : 37476
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا