آلبرت بغزیان در گفت وگو با جهان صنعت نیوز:

ناهماهنگی بین وعده و عمل عامل کاهش اعتماد مردم به دولت است

جهان صنعت نیوز| آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با جهان صنعت نیوز گفت: اعتمادسازی یکی مهمترین اولویت هایی است که دولت باید به آن توجه داشته باشد.

او با اشاره به ناهماهنگی ها بین عمل و وعده دولتمردان گفت: اعتمادسازی باید یکی از بعدهای اصلی سیاست های دولت باشد. رییس دولت زمانی که موضوعی را مطرح می کند یا وعده ای می دهد باید توجه داشته باشد که باید به همان سمت حرکت کند. زمانی که صحبت ها با عمل دولت متفاوت می شود، اعتماد مردم کاهش پیدا می کند.

بغزیان با تاکید بر اینکه دو وزارت صنعت و اقتصاد باید اولویت کاری خود را تغییر دهند، گفت: وزیر اقتصاد منتخب شده باید بیش از گذشته به تعامل وزارت اقتصاد با بانک مرکزی توجه کند. تصمیماتی که بانک مرکزی بدون هماهنگی وزارت اقنصاد می گیرد گریبان گیر دولت می شود. در حالی که خود بانک مرکزی پاسخ گوی تبعات تصمیمات اشتباه خود نیست.

او ادامه داد: وزارت اقتصاد باید پایه های مالیاتی یا همان بازنگری معافیت های مالیاتی را در اولویت خود قرار دهد. تا به امروز بحث مالیات نهادها منتفی شده بود و به نظر می رسد دولت باید این موضوع را جدی بگیرد. مالیات بر سرمایه و درآمد نیز موضوعاتی است که باید توجه ویژه ای به آن صورت بگیرد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: افراد یا سازمان هایی وجود دارند که در بورس دست می برند و باعث ایجاد حباب می شوند. وزارت اقتصاد باید با این اتفاق ها مقابله کند. تا به امروز وزرا در این زمینه کوتاه آمدند و تبعات را در بورس شاهد بودیم.

بغزیان با اشاره به اولویت وزارت صنعت در شرایط کنونی، اظهار کرد: وزارت صنعت در شرایط امروزی باید تعاملات خود را با شورای رقابت افزایش دهد. این دو سازمان باید با هم تصمیماتی بگیرند که هم به نفع تولیدکننده باشد و هم به سود مصرف کننده. به خصوص در بخش های پتروشیمی و خودرو باید بازنگری هایی صورت بگیرد.

او ادامه داد: دو بخش پتروشیمی و خودرو افزایش غیر منطقی در قیمت ها داشتند که باید نظارت هایی صورت بگیرد که رشد قیمت به صورت معقولانه انجام شود. قیمت ها باید هم به سود مصرف کننده باشد و هم به سود تولیدکننده.

پیشنهاد ویژهگفت‌وگو
شناسه : 3738
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا