فرارهای مالیاتی در بخش مسکن یکی از دلایل رشد قیمت مسکن

جهان صنعت نیوز|  عضو کمیسیون عمران مجلس شورای با اشاره به به التهابات چند ماه اخیر در بازار مسکن، گفت: دولت و مجلس باید با طرح‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت، بازار عرضه و تقاضای مسکن را مدیریت کنند.

وی افزود: یکی از دلایل ایجاد التهاب در بازار مسکن، عمل نکردن به قوانین موجود است، طبق برنامه ششم دولت باید  ۹ هزار واحد مسکونی ایجاد کند که این امر تاکنون عملیاتی نشده است.

نماینده مردم درود و ازنادر مجلس با بیان اینکه اظهار داشت: بهتر است دولت برای کاهش التهابات بازار مسکن، خودرو و طلا و سایر بازار‌ها، لایحه مالیات بر سود سرمایه را به مجلس ارائه دهد.

کیان‌پور اضافه کرد: حوزه اخذ مالیات بر سود سرمایه باید وسیع‌تر شود، معتقدم باید سامانه‌هایی در بازارهای مختلف ایجاد و به سامانه‌ای که سازمان امور مالیاتی ایجاد کرده، متصل شود تا جلوی فرارهای مالیاتی، به‌خصوص در حوزه مسکن گرفته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس،  ادامه داد: ضرورت دارد تا بانک اطلاعاتی و سامانه‌هایی در حوزه مسکن، طلا، خودرو، ارز و سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شود تا از این طریق بتوان از سود سرمایه‌ها، مالیات دریافت کرد، این روش باعت تعدیل قیمت‌ها نیز می‌شود.وی تصریح کرد: فرارهای مالیاتی در بخش مسکن موجب افسارگسیختگی در قیمت مسکن و به‌خصوص اجاره‌بها شده است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس در پایان با تأکید بر اینکه با مالیات بر سود سرمایه، بازارهای مختلف که نقدینگی سرگردان به سوی آنها جذب شده ساماندهی می‌شوند، خاطرنشان کرد: مالیات بر سود سرمایه در بسیاری از کشور‌های توسعه‌یافته اخذ می‌شود؛ اگر این موضوع تصویب و اجرایی نشود، بی‌شک اقتصاد کشور در بازار‌های مختلف برهم خورده و شاهد نوسانات شدید در همه بخش‌های اقتصاد کشور خواهیم بود.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 36440
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا