چشم هایتان می گوید که آلزایمر دارید یا نه

بر اساس مطالعات جدید، تشخیص زودرس بیماری آلزایمر با بررسی چشم‌ها ممکن شده است. این روش بر اساس سطح یکی از سلولها میسر شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بر اساس اعلام دانشمندان، چشم‌ها بازتابی از سلامت شناختی یک فرد هستند. از آن‌ها می‌توان برای تشخیص زودهنگام آلزایمر کمک گرفت.

کریستین گریر مدیر آموزش پزشکی در موسسه بیماری‌های عصبی گفت: چشم پنجره‌ای به مغز است. شما می‌توانید با نگاه کردن به پشت چشم (به سمت عصب بینایی و شبکیه) مستقیماً سیستم عصبی را ببینید.

تشخیص سریع آلزایمر به درمان آن کمک می کند

ریچارد ایزاکسون، متخصص مغز و اعصاب گفت: بیماری آلزایمر چندین دهه قبل از اولین علائم از دست دادن حافظه در مغز شروع می‌شود.

اگر پزشکان بتوانند بیماری را در مراحل اولیه تشخیص دهند، افراد می‌توانند سبک زندگی سالمی را انتخاب و عوامل خطر قابل اصلاح را کنترل کنند. این عوامل عبارتند از فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت.

مایا، نویسنده ارشد این مطالعه اظهار کرد که این اولین تحقیقی است که تجزیه و تحلیل عمیقی از پروفایل‌های پروتئین و اثرات مولکولی، سلولی و ساختاری بیماری آلزایمر در شبکیه چشم انسان و نحوه مطابقت آن‌ها با تغییرات در مغز و عملکرد شناختی ارائه می‌دهد.

راز تشخیص سریع بیماری‌آلزایمر

این مطالعه در ماه فوریه در مجله Acta Neuropathologica منتشر شد. در این گزارش افزایش قابل توجهی در بتا آمیلوئید (نشانگر کلیدی بیماری آلزایمر) در افراد مبتلا به آلزایمر و زوال شناختی اولیه نشان داد.

بر اساس این مطالعه سلول‌های میکروگلیال در افرادی که مشکلات شناختی داشتند تا ۸۰ درصد کاهش یافت. این سلول‌ها مسئول ترمیم و نگهداری سلول‌های دیگر از جمله پاکسازی بتا آمیلوئید از مغز و شبکیه هستند.

این یافته‌ها همچنین در افرادی که علائم شناختی نداشته یا کم داشتند آشکار بود، که نشان می‌دهد این آزمایش‌های چشمی جدید ممکن است برای کمک به تشخیص زودهنگام موقعیت خوبی داشته باشند. این یافته‌ها ممکن است در نهایت منجر به توسعه تکنیک‌های تصویربرداری شود که به ما امکان می‌دهد بیماری آلزایمر را زودتر و دقیق‌تر تشخیص دهیم و پیشرفت آن را به‌طور غیرتهاجمی رصد کنیم.

خواندنی
شناسه : 343917
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا