وزارت آموزش و پرورش پاسخ داد؛

معوقات رتبه بندی معلمان پرداخت می شود؟

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای در خصوص تاخیر پرداخت حقوق معلمان و فرهنگیان و همچنین مزایای رتبه بندی معلمان توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، وزارت آموزش و پرورش در خصوص برخورد با عوامل تاخیر و نحوه پرداخت حقوق معلمان و مزایای رتبه بندی معلمان اطلاعیه‌ای صادر کرد.


در این اطلاعیه آمده است: قصور منجر به تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان متوجه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، دفتر برنامه و بودجه و اداره کل مالی تشخیص داده شده است.

مقصر تاخیر در پرداخت حقوق معلمان چه کسی است؟

متاسفانه با توجه به تغییر در نگارش حقوق معلمان در آخرین لحظات پایان سال ۱۴۰۱، پرداخت حقوق اسفندماه همکاران فرهنگی با مشکلاتی روبرو شد. به همین جهت از کلیه همکاران عذرخواهی می‌شود.

در پی دستور کتبی وزیر آموزش و پرورش، قصور منجر به تاخیر و نحوه پرداخت به موقع حقوق معلمان و فرهنگیان، متوجه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع، دفتر برنامه و بودجه و اداره کل مالی تشخیص داده شد. بدون تردید برخورد قانونی برابر با ضوابط به عمل خواهد آمد.

تأخیر در پرداخت حقوق معلمان در روزهای پایانی سال در فضای مجازی بحث‌برانگیز شده است.

پرداخت معوقات رتبه بندی معلمان چه می شود؟

در این میان شایعاتی هم مبنی بر عدم پرداخت معوقات رتبه بندی معلمان منتشر شده بود. این اخبار با صدور اطلاعیه‌ای توسط آموزش و پرورش تکذیب شد.

در همین زمینه، وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توصیه‌های رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت در خصوص پرداخت تفاوت مزایای رتبه ‌بندی معلمان طی روزهای آینده، تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.

در این خصوص، پیرو دستور رئیس‌جمهور به محمد مخبر معاون اول برای بررسی سریع و دقیق علل بروز مشکلات پرداخت حقوق اسفندماه و امتیازات قانون رتبه ‌بندی معلمان و فرهنگیان و رفع مشکل و شناسایی و برخورد با قصور و تقصیرهای احتمالی، معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس جمهور نتیجه بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده در این زمینه را اعلام کرد.

در این نامه همچنین درباره علل بروز مساله‌ تصریح شده است: پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و بررسی اسناد و مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران مشخص شد کوتاهی و نحوه اقدام وزارت‌ آموزش و پرورش علت اصلی بروز مشکل بوده است.

بنا بر نامه معاون اول به رئیس جمهور برای حل مشکل و اجرای دقیق و قانونمند رتبه‌ بندی معلمان نیز مقرر شد، با وجود برخی ابهامات در احکام صادره که در فرصت مناسب بررسی خواهد شد، برای رعایت شأن و جایگاه معلمان علاوه بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات (۳۸ هزار میلیارد تومان) قانون مصوب، دولت نیز از حداکثر اختیارات قانونی خویش برای افزایش رقم مصوب استفاده کرده و بر این اساس مطالبات قانونی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و دوازده ماهه سال ۱۴۰۱ با فوریت محاسبه و پرداخت شود.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیده
شناسه : 343889
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا