سردار رادان خبر داد؛

تلفات ناشی از حوادث رانندگی در نوروز به بالای ۶۰۰ نفر رسید

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تا روز گذشته در کل جاده‌های کشور بالغ بر ۳۶۹ میلیون تردد را شاهد بوده‌ایم، گفت: متاسفانه تا روز گذشته براساس آمار رخداد عدد بالای ۶۰۰ نفر تلفات ناشی از حوادث راهنمایی و رانندگی به ثبت رسیده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز: سردار سرتیپ احمدرضا رادان امروز در کنفرانس مطبوعاتی که با حضور خبرنگاران در رشت برگزار شد، ضمن عرض تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار کرد: برای بررسی اقدامات یک سال گذشته فرماندهی انتظامی و مرزبانی استان و همچنین بررسی طرح‌های نوروزی استان در حوزه‌های مختلف به ویژه در موضوع خدمت‌رسانی به مردم و مسافرین نوروزی، کنترل جاده‌ها و ناوگان‌های مسافربری عمومی و فردی در استان گیلان حضور بهم رساندیم تا در کنار فرماندهان و معاونین و روسای پلیس به این موضوعات بپردازیم.


فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به اینکه گیلان یکی از استان‌های مسافرپذیر است و همواره مهمانان نوروزی زیادی به این استان وارد و حتی مستقر می‌شوند، در نتیجه استان پر تردد و پر حضوری در بین استان‌های کشور است؛ الحمدلله اقدامات فرماندهی انتظامی استان و فرماندهی مرزبانی و همکاران عزیز که قدردان یکایک آنها و خانواده‌هایشان هستم؛ بسیار خوب، قابل قبول و مدیریت شده است.

وی گفت: تا روز گذشته در کل جاده‌های کشور که جاده‌های شمالی سهم بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند، بالغ بر ۳۶۹ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی را شاهد بوده‌ایم و بیانگر این است که مردم عزیز کشور ما نسبت به سال گذشته ترددها و سفرهای بیشتری را داشتند.

رئیس پلیس کشور ادامه داد: به روزهای پایانی تعطیلات نوروزی هم نزدیک شده‌ایم و امروز و فردا برای خیلی از مسافرین پایان روزهای سفر است لذا پیش‌بینی می‌شود که حجم تردد در جاده‌های کشور بسیار زیاد شود؛ تمام همکاران ما در سراسر کشور بسیج شدند تا در این روزهای پایانی بتوانند خدمات خود را به مردم و مسافرین عزیز نوروزی داشته و در کنار آنها باشند تا ان‌شاءالله تعطیلات خود را به خوشی به پایان برسانند.

رادان اضافه کرد: از مردم و مسافرین و رانندگان خواهش داریم تا روزهای آخر تعطیلات را با حوصله و صبر بیشتری دنبال کنند، جاده را در سفر ببینند، زیرا جاده‌های کشور ما زیباست لذا رانندگان اگر خسته هستند حتما در کنار جاده دقایق و ساعاتی را استراحت کنند. حیف است که پایان سفر با بی احتیاطی خاطرات تلخی را به جا بگذارد. ما همواره در نیروی انتظامی از خوش بودن مردم لذت می‌بریم و احساس می‌کنیم که خدماتمان اثربخش بوده و از سختی و ناراحتی مردم ناراحت می‌شویم و لذا خواهش می‌کنم که اجازه دهید این تلاش پرسنل انتظامی با سلامت شما خاطره زیبایی را در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۲ برای ما رقم بزند.

وی درخصوص تلفات حوادث و سوانح جاده‌ای در این ایام نیز تصریح کرد: اگرچه حجم تردد نسبت به سال گذشته خیلی بیشتر بود، متاسفانه تا روز گذشته براساس آمار رخداد عدد بالای ۶۰۰ نفر تلفات ناشی از حوادث راهنمایی و رانندگی به ثبت رسیده است و قطعا بر اساس آمار پزشکی قانونی که تا چند روز دیگر اعلام خواهد شد، آمار تلفات جاده‌ای بیشتر هم پیش‌بینی می‌شود. اگرچه تا امروز براساس آمار رخداد تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته کمتر بوده، اما اصلا زیبنده مردم عزیز ما نیست و این عدد با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می‌توانست کاهشی باشد.

عمومی
شناسه : 343809
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا