با این کار ۱۵ درصد احتمال مرگ کم می شود

محققان می‌گویند اگر هر هفته یک یا دو بار حدود 8000 قدم پیاده‌روی کنید، ریسک مرگ زودهنگام برای شما پایین می‌آید.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محققان پیش‌تر متوجه شده بودند که ورزش‌کردن می‌تواند به کاهش ریسک مرگ‌ومیر کمک کند. حالا مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که اگر هر هفته حتی فقط یک یا دو روز ۸۰۰۰ قدم معادل ۶.۴ کیلومتر پیاده‌روی کنید، احتمالاً ریسک مرگ زودهنگام برای شما به‌طرز قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

دانشمندان دانشگاه کیوتو و دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس در مقاله‌ای با بررسی اطلاعات تقریباً ۳۱۰۰ بزرگسال آمریکایی دریافته‌اند که پیاده‌روی به تعداد یک یا دو بار در هفته هر دفعه حدود ۸۰۰۰ قدم می‌تواند در یک بازه زمانی ۱۰ ساله ریسک مرگ را در مقایسه با افرادی که این مقدار پیاده راه نمی‌روند، ۱۴.۹ درصد کاهش دهد.

اگر تعداد دفعات پیاده‌روی به سه تا هفت روز در هفته برسد، نرخ مرگ‌ومیر ۱۶.۵ درصد کمتر می‌شود. محققان همچنین می‌گویند که اثر این فعالیت برای افراد ۶۵ ساله و مسن‌تر می‌تواند بیشتر از جوان‌ترها باشد.

 

پیاده‌روی طولانی می‌تواند وضعیت سلامتی شما را بهتر کند

دانشمندان در این مقاله می‌گویند: «تعداد روزهایی که در هر هفته ۸۰۰۰ قدم یا بیشتر پیاده‌روی می‌کنید، با کاهش ریسک مرگ‌ومیر بر اثر بیماری‌های قلبی-عروقی و غیره در ارتباط است. این یافته‌ها نشان می‌دهد که افراد احتمالاً می‌توانند صرفاً با چندبار پیاده‌روی در هفته، وضعیت سلامتی خود را بهبود ببخشند.»

پژوهشگران در این مطالعه به بررسی اطلاعات افراد در بازه زمانی سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ پرداختند و ۱۰ سال بعد اثر این فعالیت‌های فیزیکی را بررسی کردند. از میان ۳۱۰۰ نمونه، ۶۳۲ نفر حتی در یک روز ۸۰۰۰ قدم فعالیت نداشتند، ۵۳۲ نفر یک الی دو روز در هفته ۸۰۰۰ قدم یا بیشتر پیاده‌روی می‌کردند، و ۱۹۳۷ نفر سه الی هفت روز در هفته ۸۰۰۰ قدم یا بیشتر راه می‌رفتند.

داده‌های کلینیک Mayo نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به‌طور متوسط هر روز ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ قدم پیاده‌روی می‌کنند. گفته می‌شود که راه‌رفتن برای انجام فعالیت‌های معمولی هم می‌تواند موجب کاهش ریسک بیماری‌های قلبی، چاقی، پرفشاری خون و افسردگی شود.

منبع: دیجیاتو

خواندنی
شناسه : 343676
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا