از ابتدای راه اندازی؛

چند کیلو شمش طلا در بورس کالا معامله شد؟

در مجموع ۱۳۴هزار و ۴۱۱ گواهی سپرده معادل ۱۳.۴ کیلوگرم طلا به ارزش ۲۷.۳ میلیارد تومان از آغاز معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا معامله شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز: معاملات گواهی سپرده شمش طلا در سال جدید از روز شنبه ۵ فروردین ماه در بورس کالا از سر گرفته شد و در دو روز اخیر شاهد انجام معامله نزدیک به ۵ هزار گواهی به ارزش بیش از ۱.۷ میلیارد تومان بودیم. به این ترتیب از ابتدای راه اندازی این ابزار بیش از ۱۳.۴ کیلوگرم طلا به ارزش ۲۷.۳ میلیارد تومان در قالب معاملات گواهی سپرده شمش طلا معامله شد.


بررسی آمار معاملات دو روز گذشته نیز نشان می دهد ۴ هزار و ۹۹۶ گواهی سپرده شمش طلا به ارزش ۱.۷ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفته است. از آنجا که هر گواهی شمش طلا معادل ۱۰۰ سوت یا ۰.۱ گرم طلا است درمجموع ۵۰۰ گرم (نیم کیلوگرم) طلا در دو روز آغاز این معاملات در سال جدید مورد معامله قرار گرفته است.

از ۱۸ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ نیز درمجموع ۱۲۹ هزار و ۴۱۵ گواهی معادل ۱۲ کیلو و ۹۴۱ گرم شمش مورد معامله قرار گرفت که ارزشی بالغ بر ۲۵.۶ میلیارد تومان داشت.

معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا از مالیات بر درآمد و ارزش افزوده معاف است و از این رو به عقیده کارشناسان با راه اندازی معاملات این دارایی یک کالای ارزشمند، نقدشونده و پرتقاضا همچون طلا در بازار امن، شفاف و قانونمند بورس کالا آن هم بدون پرداخت مالیات در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

بورس
شناسه : 343480
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا