مدیران شرکت ها، ارز صادراتی عرضه نکنید، برکنار می‌شوید

رییس جمهور در سخنرانی امروز خود ضمن اشاره به ضرورت اجرای دستورالعمل بانک مرکزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: اگر شرکتی ارز صادراتی خود را مطابق دستورالعمل بانک مرکزی عرضه نکند، مدیرعامل و هیات مدیره آن شرکت باید عزل شوند.

به گزارش جهان صنعت نیوز: با توجه به شرایط ارزی کشور و تحریم‌های موجود یکی از موارد بسیار مهم در حوزه ارزی بازگشت ارز حاصل از صادرات است. این موضوع تا حدی اهمیت دارد که برخی از کارشناسان معتقد هستند که دولت باید پیمان سپاری ارز را به صورت ۱۰۰ درصدی و برای تمامی حوزه‌ها عملیاتی کند.


مدیرانی که ارز صادراتی را بازنگرداند عزل خواهند شد

با در نظر داشتن اهمیت بسیار بالای بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه ارزی کشور امروز رییس جمهور به این موضوع اشاره کرد و خواهان برخورد با متخلفان در این حوزه شد. رئیس‌جمهور روز دوشنبه ۷ فروردین ماه در جمع مدیران سراسر کشور با اشاره به معضل اضافه برداشت برخی بانک‌ها از بانک مرکزی و آثار تورمی شدید آن، تاکید کرد که این موضوع باید حل شود و جلوی اضافه برداشت این چند بانک به طور قاطع گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های جدید ارزی کشور و بانک مرکزی و ضرورت اجرای این سیاست‌ها از سوی همه شرکت‌های صادراتی، اظهار کرد که اگر شرکتی ارز صادراتی خود را مطابق دستورالعمل بانک مرکزی عرضه نکند، مدیرعامل و هیات مدیره آن شرکت باید عزل شوند.

لازم به ذکر است، همانطور که اشاره شد بحث بازگشت ارز حاصل از صادرات از سال ۱۳۹۷ به شدت مورد توجه دولت قرار گرفت و تبدیل به یکی از سیاست‌های اصلی دولت برای مقابله با تحریم‌های همه جانبه شد.

در برخی موارد شاهد تخطی برخی اشخاص و شرکت‌ها از این سیاست بودیم. چنین سرپیچی‌هایی در نهایت سبب کاهش عرضه ارز در داخل کشور و نوسانات نرخ ارز می‌شود در نتیجه برخورد قاطع و جدی با این موارد ضروری است. در نتیجه این انتظار از دستگاه‌های نظارتی وجود دارد تا ضمن برخورد قاطع با متخلفان، موارد را به رییس جمهور ارائه کنند.

اقتصاد کلان
شناسه : 343471
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا