با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور؛

تخصیص سهام عدالت جاماندگان ۱۰ میلیونی قطعی شد

معاون اول رئیس جمهور، مصوبه تخصیص سهام عدالت جاماندگان را ابلاغ کرد. براین اساس حداکثر ۱۰ میلیون تومان سهام به مشمولان اختصاص می یابد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور مصوبه اختصاص سهام عدالت جاماندگان را ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه به هر یک از مشمولان حداکثر ۱۰ میلیون تومان سهام‌عدالت اختصاص خواهد یافت. آنگونه که اعلام شده، در این مرحله سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات به این افراد واگذار می شود.


این مصوبه در جلسه ۲۸ اسفند سال گذشته در هیات وزیران به تصویب رسیده بود.

سهام عدالت جاماندگان ۱۰ میلیون تومان خواهد بود

بر اساس این مصوبه، ارزش سهام قابل واگذاری به هر یک از جاماندگان سهام عدالت، حداکثر ده میلیون تومان تعیین تعیین شده است.

بر اساس مصوب هیات وزیران،‌ سازمان خصوصی سازی باید نسبت به واگذاری سهام دولت در سه بانک اقدام کند. در این راستا ۲ درصد سهام بانک ملت، ۳ درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری می‌شود.

نحوه ثبت نام سهام‌عدالت جاماندگان

 پیش از این مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های سهام‌عدالت گفته بود که ثبت نام سهام عدالت جاماندگان ۱۴۰۲ با مراجعه حضوری به دفاتر بورسی و به صورت غیر حضوری از طریق سامانه سهام‌عدالت خواهد بود.

مشمولان سهام عدالت چه کسانی هستند؟

رئیس سازمان خصوصی سازی سال گذشته اعلام کرده بود که در مجموع حدود سه میلیون و ۳۳۷ هزار و ۷۰۰ نفر مشمول سهام عدالت جاماندگان می شود. از این تعداد حدود دو میلیون و ۲۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و حدود یک میلیون و ۳۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

 قربانزاده در مورد سایر افراد واجد شرایط گفته بود جلسات جداگانه ای در حال برگزاری است. با همکاری وزارت رفاه و طبق سازوکاری که پایگاه رفاهی ایرانیان دارد، افراد واجد شرایط بر اساس دهک بندی شناسایی می شوند. بنابراین، مرحله بعد دو دهک ابتدایی هستند که باید سهام‌عدالت به آن‌ها تخصیص پیدا کند. این موضوع نیاز به جلسات بیشتری دارد.

اخبار برگزیدهبورس
شناسه : 343335
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا