تاثیر گوشی‌های جدید هواوی بر کاهش سهم بازار آیفون

مدیر اجرایی هواوی اطمینان دارد که گوشی‌های هوشمند جدید این شرکت ازجمله سری P۶۰، تأثیر مهمی بر کاهش سهم بازار آیفون خواهند گذاشت.


به گزارش جهان صنعت نیوز، باتوجه‌به ممنوعیت‌هایی که ایالات‌ متحده علیه هواوی اِعمال کرده است، این شرکت تمام تلاش خود را برای رقابت با بزرگ‌ترین برندهای آمریکایی ازجمله اپل به‌کار می‌گیرید. روز گذشته، غول فناوری چینی با افتخار گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود یعنی P۶۰ و P۶۰ Pro و P۶۰ Art و نیز جدیدترین گوشی تاشو خود موسوم‌ به Mate X۳ را رونمایی کرد.

هی گنگ، مدیرعامل هواوی، در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد پس از عرضه‌ی این محصولات جدید، بخش مهمی از سهم بازار آیفون از دست خواهد رفت. وی هواوی Mate X۳ را با آیفون ۱۴ پرو مکس مقایسه کرد و توضیحاتی درباره‌ی طراحی ظریف‌تر آن ارائه داد و به قدرت فوکوس بسیار زیاد دوربین P۶۰ نیز اشاره کرد و آن را برتر از آیفون ۱۴ پرو مکس دانست.

درحالی‌که دولت ایالات‌ متحده هواوی را با محدودیت‌های بسیار زیادی مواجه کرده است، برای تصاحب بخشی از سهم اپل در بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار، باید مشکلات دیگری را هم برطرف کند. این شرکت نمی‌تواند در بازار آمریکا، سومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند، حضور داشته باشد؛ جایی‌ که آیفون ۷۵ درصد سهم بازار آن را دراختیار دارد.

همچنین، اپل ۲۳ درصد از سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را ازآنِ خود اختصاص کرده است؛ به‌همین‌دلیل، در صدر فهرست برترین فروشندگان گوشی قرار دارد. به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، شاید گوشی‌های جدید هواوی محصولاتی عالی باشند؛ اما این شرکت با محدودیت‌هایی مثل دسترسی‌نداشتن به تراشه‌های پرچم‌دار ۵G نیز مواجه است.

به‌طورکلی، با درنظرگرفتن محدودیت‌های فراوانی که علیه هواوی اِعمال شده است، جدیدترین گوشی‌های این برند نشان‌دهنده‌ی تعهد درخورتوجه آن به نوآوری هستند. به‌عبارت‌دیگر، این شرکت چینی برای تصاحب بخش درخورتوجهی از سهم بازار گوشی‌های هوشمند، بسیار مصمم است./خبرآنلاین

دانش و فناوری
شناسه : 343082
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا