عوارض نگهداری از ماهی قرمز برای کودکان

پدر و مادر اغلب در عید نوروز برای بازی کودکان ماهی قرمز تهیه می‌کنند ولی هیچ آگاهی از خطرات و بیماری‌هایی که امکان دارد با دست زدن به ماهی به بدن کودک منتقل شود.


به گزارش جهان صنعت نیوز، ماهی قرمز عید که بیشتر بچه‌ها آن را دوست دارند و نزدیک عید آن را  می‌خرند، باعث منتقل شدن بیماری به کودکان می‌شود. خطراتی که در رابطه با تهیه ماهی قرمز برای کودکان وجود دارد عبارتند از:

افراد که حساس هستند و دارای سوابق آلرژی هستند نباید بدون محافظ به ماهی قرمز عید دست بزنند.

چنانچه کودکان به ماهی قرمز بدون محافظی دست بزنند، امکان دارد بیماری‌هایی که میان انسان و آبزیان مشترک است به آنها منتقل شود.

ترشحاتی که روی پوست ماهی‌های قرمز وجود دارد امکان دارد وارد آب تنگ یا آکواریوم شود که باعث پیدایش حساسیت‌های جلدی، اگزما و خارش پوستی در کودکان می‌شود.

در فضله ماهی‌ها باکتری به نام سالمونلا وجود دارد که با وارد شدن به بدن باعث به وجود آمدن بیماری تیفوئید و دیگر بیماری‌های دستگاه گوارش در کودکان می‌شود.

پیامد دست زدن کودکان به ماهی‌ها اسهال و استفراغ و تب شدید است.

بعد از هر بار دست زدن به ماهیان زینتی، حتما دست‌ها با آب و صابون خوب شسته شود و از دست زدن به چشم، پوست و دهان پرهیز شود. استفاده از دستکش هم برای افراد حساس و دارای سوابق آلرژی الزامی است.

عوارض نگهداری از ماهی قرمز که باید بدانید

پیشگیری از خطرات ماهی قرمز برای کودکان و محیط زیست

از گذاشتن ماهی قرمز در کنار ماهی‌های آکواریوم پرهیز کنید چون این ماهی‌ها از لحاظ شرایط نگهداری و شرایط زیستی با هم فرق دارند.

افرادی که مشکلات پوستی و یا زخم‌هایی در روی پوست دارند از تماس مستقیم با ماهی و یا آب ماهی خودداری کنند چون این کار امکان دارد باعث منتقل شدن بیماری از ماهی به فرد شود.

زمان عوض کردن آب ماهی مواظب باشید و از دستکش استفاده کنید.

به سرعت بعد از عوض کردن آب تنگ دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.

بعد از ایام نوروز ماهی‌ها را در محیط‌های طبیعی مانند رودخانه‌ها و سدها رها نکنید./خبرآنلاین

عمومی
شناسه : 343079
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا