مسدود کردن کارت بانکی چگونه است؟

با استفاده از همراه بانک یا اینترنت بانک یا تلفن بانک و یا استفاده از کد USSD اقدام به مسدودسازی کارت بانکی خود کنید. در این روش‌ها گزینه مسدودسازی کارت بانکی را انتخاب و مراحل بعدی را تکمیل و ثبت کنید.

به گزارش جهان صنعت نیوز، توسعه بانکداری الکترونیک در نظام بانکی کشور، ابزار جذاب و مهمی را به زندگی مردم وارد کرد که مزایای بسیاری داشت و آن هم ابزاری نبود جز کارت بانکی. این کارت‌ها در انواع مختلف با هدف حذف فیزیک اسکناس در معاملات و مبادلات پولی تولید و عرضه شد که در صورت سرقت یا گم شدن یا فراموشی رمز، مجبور به مسدودکردن آن می‌شوید تا کارت جدیدی دریافت کنید.


اگر به هر دلیلی امکان مراجعه به شعب را نداشتید، می‌توانید از دستگاه ATM یا دستگاه خودپرداز نیز استفاده کنید. با مراجعه به دستگاه ATM، دکمه ثبت دستگاه خودپرداز را فشار دهید، سپس گزینه مسدود کردن کارت بانکی را انتخاب کنید. در ادامه شماره کارت بانکی مفقود شده را وارد و رمز اول کارت را ثبت کنید؛ سپس کارت بانکی مسدود می‌شود.

از سوی دیگر با استفاده از تلفن بانک برای هر کدام از بانک‌های عامل، پس از وصل شدن به بخش مربوطه و وارد کردن شماره کارت مورد نظر، مشخصات هویتی و رمزکارت را ثبت می‌کند و در ادامه عملیات مسدودسازی را انجام می‌دهد.

در روش USSD نیز باید توجه داشته باشید که هر بانک، کد USSD مشخصی دارد و نیازی هم به اینترنت نیست./باشگاه خبرنگاران جوان

بانک و بیمه
شناسه : 342902
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا