حاشیه های بزرگترین فروش خودرو؛

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو و سایپا تنها برای این افراد تمدید شد

پیش فروش ایران خودرو و پیش فروش سایپا به پایان رسید. البته هفتم و هشتم فروردین دوباره امکان ثبت نام وجود دارد اما تنها برای برخی از افراد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، پیش فروش بزرگ خودرو، همانند عنوان خود،‌ با حاشیه‌های بسیاری همراه بوده است. در حالی دو مرحله از پیش فروش ایران خودرو و سایپا به پایان رسیده که به جرات می توان گفت بسیاری از افراد متقاضی نتوانستند در این طرح شرکت کنند.


پیش فروش ایران خودرو

ایران خودرو در این برنامه فروش ۱۳ خودرو عرضه کرده بود. خودروهای عرضه شده در پیش فروش ایران خودرو عبارت بودند از:

  • وانت آریسان ۲.
  • پژو ۲۰۷ اتوماتیک و دستی.
  • پژو ۲۰۷ Tu3.
  • دناپلاس دستی و اتوماتیک.
  • تارا دستی و اتوماتیک.
  • سورن پلاس دوگانه و بنزینی.
  • پارس ساده ، پارس ELX XUP و پارس سفارشی.

پیش فروش سایپا

سایپا نیز برای این مرحله از فروش خودرو ۵ خودرو در نظر گرفته بود. خودروهای عرضه شده در پیش فروش سایپا عبارت بودند از:

  • شاهین G
  • – کوییک آر اتومات و دستی
  • کوییک اتومات
  • کوییک اس

مرحله اول ثبت نام 

مرحله اول ثبت نام پیش فروش ایران‌خودرو و سایپا مربوط به افتتاح حساب وکالتی در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۳ اسفند ماه و واریز ۱۰۰ میلیون تومان بود. اتفاقا بسیاری از مشکلات ثبت نام کنندگان مربوط به این مرحله است. افراد باید حساب را به نام سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده وکالتی می کردند. اما چون این موضوع برای اولین بار بود متقاضیان خرید خودرو به اشتباه افتادند.

در حقیقیت افراد متقاضی پیش فروش ایران خودرو،‌حساب خود را به نام ایران خودرو وکالتی کردند. همچنین متقاضیان پیش فروش سایپا حساب وکالتی را به نام این شرکت ایجاد کردند.

مرحله دوم ثبت نام

در مرحله دوم افراد بایستی از ۲۶ اسفند تا ۲۸ اسفند به سامانه خرید خودروهای داخلی به نشانی https://esalecar.ir/ مراجعه می کردند. در این مرحله با ورود اطلاعاتی شناسنامه ای می توانستند خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند. البته این زمان تا روز ۲۹ اسفند ماه نیز تمدید شد.

اما تنها افرادی که حساب وکالتی خود را در زمان تعیین شده ایجاد و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را واریز کرده بودند، ‌قادر به انتخاب خودروی مورد نظر بودند. به بیان دیگر،  افرادی زیر قادر به انجام مرحله دوم پیش فروش ایران خودرو و سایپا نبودند:

  • در زمان تعیین شده حساب خود را وکالتی نکرده بودند.
  • در زمان تعیین شده برای مرحله اول مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را به حساب وکالتی واریز نکرده بودند.
  • افرادی که به اشتباه حساب خود را به نام ایران خودرو و سایپا وکالتی کرده بودند.

البته در این میان افرادی بودند که حساب خود را به درستی وکالتی و مبلغ را نیز در زمان تعیین شده واریز کرده بودند اما موفق به ثبت نام در پیش فروش ایران خودرو و سایپا نشدند.

تمدید ثبت نام پیش‌فروش ایران خودرو و پیش‌فروش سایپا

بنابر اعلام وزارت صمت در روزهای هفتم و هشتم فروردین سامانه فروش خودروهای داخلی دوباره باز می شود. اما تنها افرادی می توانند در مرحله دوم پیش فروش ایران خودرو و سایپا را انجام دهند که به دلیل مشکل سامانه قادر به ثبت نام نبودند. به بیان دیگر افرادی که حساب خود را به اشتباه وکالتی کرده بودند و یا مبلغ را در زمان مورد نظر واریز نکردند، ‌همچنان قادر به ثبت نام نخواهند بود.

البته آنگونه که سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده است، برای این افراد دوباره در خرداد ماه امکان ثبت نام فراهم خواهد شد. البته به نظر می رسد در این مرحله خودروهای کم تقاضا عرضه می شود.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 342759
لینک کوتاه :

۲۱ دیدگاه

      1. اول گفتید ب مادران بدونه قرعه کشی میدهیم بعد گفتید پلاک بنام نداشته باشند بعد گفتید پول بریزید ب حساب حداقل بین مادران و بقیه تعویض بزارید ک بتونن با این کار فرزند بیارن ن ک پول بریزیم پلاک بنام نباشه من پلاک برادرم بنامم هست خب چکار کنم اذیت نکنید ی ماشین میخواهید بدید پنج ماه زایمان کردم هیچی نتونستم انجام بدم لعنت ب دروغهای ک اول گفتید

  1. خب برا مادران که مجلس تصویب کرده باید هر ماه قرعه بذارین مادران باید چه‌کاره کنن ..لااقل اینو که باید تا هفت سال قول دادین به اجرا بذارین تا منی که ماشینمو به خاطر ثبت نام بچه دوممم فروختم که برام بیفته و متاسفانه پنج ماه می‌نویسم ماشینم پولش شده دوبرابر باید چه کنم آقای ..

  2. جناب آقای وزیر صمت حداقل ثبت نام اخر بهار ر بزارین برای کسانی که حساب وکالتی رو اشتباه وارد کردن تا حداقل در حق ماها ظلم وارد نشه به خاطر یک اشتباه چون اونجا بازهم اینقدر ثبت نام میکنن که باز میگین تقاضا زیاده

  3. انشالله الله خیر نبینید کاشکی پایم قلم می‌شد وبا امید واهی به طرحتان گرفتار و اسیر نمیشدم که رفتم طلای عیالم رافروختم و کلی ضرر کردم فقط به خاطر کوتاهی شما در اطلاع رسانی در مورد حساب وکالتی وفقط اشتباهی که در نوع وکالتی از جانب بانک و من شد اوقات عیدم را تلخ کردید در ماه مبارک فقط نفرینتان میکنم

  4. واقعا با این تمدید کردنتون اون با اون اطلاع رسانی قبلی اینم تمدیدتون. خدا کنه بتونید اون دنیا جوابگوی این همه ملتی که سر کار رفتن باشید.عمدا این کارو کردین که بتونید یه عده رو حذف کنید همه کار میکنید که مردم ناراضی کنید از این مملکت

  5. آقا این حرفا چیه تو این سایت نوشتین سازمان حمایت از یک ماه پیش داره میگه به نام فلان جا حساب وکالتی باز کنین حالا میگین مردم اشتباه کردن مردم ترسیدن ننوشتن حالا هم که فهمیدن همه چی واقعی بوده میگن ما نفهمیدیم

  6. پس مخصوصا ایران خودرو این کار را کردن تا همه موفق به ثبت نام نشوند تا بتوانند با این کار یکسری از متقاضیان را نگه دارند تا ماشینهای بدون مشتری را قالب کنند خدا لعنت کند کسانی را که این افکار شیطانی را انجام میدهند وبه فکر ما بیچاره ها نیستند.بابا من دوست داشتم پژو پارس بنویسم .حالا باید صبر کنم تا شما اون ماشینی را که من دوست نداشتم یا پول آن را ندارم ثبت نام کنم .باز خدا لعنت کند …………….

  7. من مشکل حساب وکالتی نداشتم یک پیامی در سایت هزار بار تکرار شد طوریکه بعد از سه روز تلاش نتوانستم ثبت نام کنم.« سفارش شما برای خودروی دیگری در حال بررسی است ابتدا از سفارش قبلی انصراف دهید» در حالیکه همه سفارشات قبلی در قسمت جزییات سفارش در وضعیت انصراف داده شده بودند. امیدوارم هفت و هشت فروردین که سامانه برای جاماندگان باز میشه مشکل این پیام حل بشه.

  8. واقعامثه همه قضایانیازی به گفتن چیزی نیست. دورههای قبل کی به حرفاش عمل کردکه اینادومیش باشن. مردم روتشویق کردن به طرح جوانی وجمعیت وقول وقراره ماشین وزمین. ماشین که چندین بارثبت نام زدیم ولی نشدتاالان که وکالتی کردن. اخه لامصب ازکجا۱۰۰میلیون بیارم تالطف شمابه مابرسه. شماجایی نمیخوابین که سردتون بشه.

  9. آخه این حساب وکالتی از کجا دراومد این بار بیستم بود ثبت نام میکردم ودرنیومده حالا این بار که بدون قرعه کشی شد من نتونستم ثبت نام کنم الکی پولم ریختم بانک یه ماهه فقط نتونستم بزنم به اسم سازمان حمایت هرروز یه بامبول درمیارین خوب همون ایران خودرو چش بود مگه سازمان حمایت از کجاتون درامد خدا لعنتتون کنه

  10. آخه این حساب وکالتی از کجا دراومد این بار بیستم بود ثبت نام میکردم ودرنیومده حالا این بار که بدون قرعه کشی شد من نتونستم ثبت نام کنم الکی پولم ریختم بانک یه ماهه فقط نتونستم بزنم به اسم سازمان حمایت هرروز یه بامبول درمیارین خوب همون ایران خودرو چش بود مگه سازمان حمایت از کجاتون درامد خدا لعنتتون کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا