تا آخر هفته هوا بارانی است

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به کاهش محسوس دما در نقاط مختلف کشور از ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر شنبه (۵ فروردین ماه) خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، صادق ضیاییان در مورد وضعیت جوی کشورافزود: در دومین روز از سال جدید با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی امروز (۲ فروردین) در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد. بیشینه بارش امروز در استان‌های ساحلی خزر ارتفاعات و دامنه های شمالی و جنوبی امتداد البرز شرق و جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود. این سامانه پنجشنبه (۳ فروردین ماه) در شرق و بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب شرق فعال خواهد بود و به‌تدریج از اواخر وقت از شرق کشور خارج می‌شود.


وی با بیان اینکه از بعد از ظهر جمعه (۴ فروردین ماه) در بخش‌هایی از شمال غرب بارش پراکنده رخ می‌دهد، افزود: در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و بعد از ظهر شنبه (۵ فروردین ماه) با ورود سامانه جدیدی از سمت غرب بارش در بخش‌هایی از غرب، مرکز و دامنه‌های زاگرس شمالی و البرز غربی شروع می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی یکشنبه (۶ فروردین‌ماه) تشدید می‌شود و گستره آن استان‌های واقع در نیمه غربی کشور همچنین ارتفاعات جنوب شرق را فرا می‌گیرد. طی این پنج روز بارش به شکل رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید ،موقت در ارتفاعات و نقاط سردسیر به شکل برف و در مناطق مستعد با ریزش تگرگ همراه است.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید بر اینکه امروز (۲ فروردین ماه) در نیمه غربی کشور، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲ و ۳ فروردین ماه) در نواحی شرق و شمال شرق کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: از امروز تا پنجشنبه (۲ تا ۳ فروردین ماه) در نیمه شرقی، مرکز، جنوب و استان های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه (۶ فروردین ماه) در جنوب غرب افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می رود.

ضیاییان تاکید کرد: دریای خزر امروز و خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا جمعه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در مورد شرایط جوی تهران نیز با تاکید بر اینکه دمای هوای تهران برای سوم فروردین‌ماه بین ۱۶ تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود که آسمان تهران نیمه ابری گاهی با وزش باد خواهد بود و برای روز جمعه (۴ فروردین ماه) نیز دمای تهران ۱۸ تا ۹ درجه سانتیگراد با آسمانی صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

عمومی
شناسه : 342731
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا