معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛

امید به زندگی در ایران چقدر است؟

معاون‌ تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ‌با بیان اینکه ‌امید به زندگی در کشور ‌به ۷۵ سال رسید، خاطرنشان کرد: و باید به سلامت روان در کنار سلامت جسم توجه کافی را داشته باشیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، یونس پناهی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارکرد: امنیت، سلامت و معیشت مردم جز سیاست‌های کلان هر حکومتی است.


وی با تاکید بر اینکه سه مقوله امنیت، سلامت و معیشت مردم از هم جدایی ناپذیر هستند، عنوان کرد: در حوزه امنیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی از مرزهای زمینی مورد حمله قرار گرفتیم، در آن زمان ما امکانات آنچنانی برای دفاع و مقابله نداشتیم اما امروزه کشور ما دارای امنیت پایدار و در منطقه نقش تعیین‌کننده دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ‌بیان کرد: در حوزه سلامت در قبل از انقلاب کارشناسان بهداشت و پرستاری از کشورهای هند، پاکستان و بنگلادش در حوزه سلامت مشغول بودند و در این حوزه با معضلات بسیاری روبه‌رو بودیم، اما بعد از انقلاب اسلامی شاهد رشد چشمگیر و پیشرفت‌های علمی بسیاری در کشور و حتی در سطح جهان هستیم.

توجه به شاخص‌های جمعیت را از اولویت‌های وزارت بهداشت عنوان کرد

وی خاطرنشان کرد: ایران امروز آماده است که دانش پزشکی خود را به جهان صادر کند و زیرساخت‌های آموزش پزشکی برای سایر کشورها در جهان مهیاست.

پناهی عنوان کرد: یکی از کارهای مهم در وزارت بهداشت که در دستور کار قرار دارد، مدیریت بیماری‌هایی است که سلامت مردم را تهدید می‌کند.

وی توجه به شاخص‌های جمعیت را از اولویت‌های وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: اگر موضوع جمعیت در کشور مدیریت نشود در آینده با بحران‌های عدیده روبه‌رو خواهیم شد.

معاون‌ تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ‌امید به زندگی در کشور ‌به ۷۵ سال رسید، خاطرنشان کرد: و باید به سلامت روان در کنار سلامت جسم توجه کافی را داشته باشیم.

هیچ پست‌ و مقامی موروثی و جاودانه نیست

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به واکسیناسیون گسترده‌ای که صورت گرفت بسیار از بیماری‌های که سابق در جامعه وجود داشت از بین رفته و امروز شاهد آمار کمی از برخی بیماری‌ها مثل طاعون، سرخک و… هستیم.

وی تصریح کرد: کادر سلامت در دوران دفاع مقدس پابه‌پای مجاهدان جبهه‌ها برای حفظ سلامتی و جان مردم بکار بستند و بعد از جنگ در هر جایی لازم بود در صحنه بودند و یکی از صحنه‌های فداکاری کادر بهداشت و درمان مقابله و مبارزه با ویروس کرونا بود.

هاشمی‌مهر بیان کرد: ساده‌ترین بیان برای اهمیت کار کادر بهداشت و درمان حدیث منسوب به پیامبر اکرم (ص) است که می‌فرماید: نظافت جزیی از ایمان است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ پست‌ و مقامی موروثی و جاودانه نیست و برگزاری چنین مراسمی معمول و مرسوم است و بهترین نتیجه در این رفت و آمدها خدمت به مردم با تست خیر و در راه خدا است.

معاون‌ سیاسی و امنیتی عنوان کرد: آنچه کادر بهداشت و درمان در استان ما دچار چالش کرده‌است زد و بندهای سیاسی در حوزه سلامت است، انتظار داریم که بر کارهای سیاسی در دانشگاه علوم پزشکی استان خط بطلان بکشید.

منبع: تسنیم

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 342262
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا